Magdalena Andersson talar vid manifestation för Ukraina

På lördagen den 24e februari är det två år sedan Ryssland inledde sin fullskaliga invasion av Ukraina. För att manifestera stödet för Ukrainas kamp och hedra offren för kriget deltar partiordförande Magdalena Andersson i en demonstration vid Sergels torg, Stockholm.

Praktisk info

Datum: Lördag 24 februari

Tid: 15:00

Plats: Sergels torg, Stockholm

Ebba Thörn-Kock, pressekreterare hos Magdalena Andersson

ebba.thorn-kock@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.