Lidls fiskpinnar fiskar hem toppbetyg i nytt test

Lidl Sveriges MSC-märkta fiskpinnar av filé från det egna märket Ocean Sea kammar hem en andraplacering i ett nytt test av Råd & Rön. På en tredjeplats i samma test hamnar även Lidls MSC-märkta Ocean Sea fiskpinnar som med en kombination av bra betyg och billigast per pinne även får utmärkelsen "Bra köp".

- Fiskpinnar är en riktig räddare i nöden i svenskarnas hushåll. Att vi kniper både en andra- och tredjeplacering samt utmärkelsen ”Bra köp” i samma test i är mer än värt att fira. Vi är mycket stolta och det här understryker vårt erbjudande av högsta kvalité till branschens bästa pris – spring till Lidl! säger Marko Staglic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges fiskpinnar av filé från det egna varumärket Ocean Sea är MSC-märkta och kostar 29,90 för 450g och kammade hem en andraplacering i Råd & Röns test där totalt 9 sorter testades.

Omdömen:

”Snygg, jämn färg, gyllenbrun och vit fin insida."
"Bra fiskdoft."
"Frasigt, bra sälta, hel vit fisk."
"Riktigt bra."
"Bra form, lagom panering och god fisk. Saftig."

Lidl Sveriges fiskpinnar från det egna varumärket Ocean Sea är MSC-märkta och kostar 19,90 kronor för 450 gram. De kom på en tredjeplats i testet och fick dessutom utmärkelsen ”Bra köp”.

Omdömen:

"Bra gyllenbrun färg."
"Inte så kraftig doft.", Doftar nystekt panerad fisk."
"God kryddning, färsfyllning.",
"God, både fisk och yta."
"Bra rakt igenom."

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.