Pressträff med Fredrik Olovsson och Aida Birinxhiku

Torsdag den 29 februari håller Socialdemokraternas näringspolitiska talesperson Fredrik Olovsson pressträff med Aida Birinxhiku ledamot i näringsutskottet. På pressträffen kommer en nyhet kopplat till kringgånde av sanktioner mot Ryssland att presenteras.

Tid: Torsdag den 29 februari, kl. 9.00

Plats: Riksdagens presscenter

Pressträffen livesänds också via Socialdemokraternas youtubekanal:

Presskontakt:

Angelica Vallgren, pressekreterare hos Fredrik Olovsson och Aida Birinxhiku, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.