Inbjudan: upptaktsträff inför orienteringssäsongen 2024 – träffa landslagslöparna

Media hälsas välkomna till upptaktsträff med löpare från landslaget och presskonferens inför säsongen 2024. Träffen äger rum 26 april klockan 13.00 hos Landshypotek Bank, Stockholm.

Svensk Orientering bjuder in till upptaktsträff inför landslagssäsongen 2024
Svensk Orientering bjuder in till upptaktsträff inför landslagssäsongen 2024 Svensk Orientering

Landslagssäsongen 2023 var en lyckad sådan för Sverige där ett flertal VM-guld summerades och topplaceringar i Världscupen. Snart drar säsongen 2024 i gång med tävlingar och målen är högt satta.

Kom och prata med aktiva från landslaget. På plats under pressträffen finns:

Samt förbundskapten Kalle Dalin och landslagschef Håkan Carlsson.

Vid träffen berättar förbundskapten Kalle Dalin och landslagschef Håkan Carlsson mer om säsongen som väntar och om de första uttagningarna till världscupen samt mer om landslaget och målsättningarna för säsongen.

Efter att ha lyssnat på förbundskapten, landslagschef och löparna på scenen finns tillfälle för media att intervjua dessa.

I samband med träffen serveras dryck, frukt och kaffe.

På kvällen anordnas även sprinttester inför världscupen, i Stockholm, Södermalm, dit media är välkomna att närvara. Tävlingen är mellan 16:00-18:30. Anmäl intresse till: tero.marjamaki@orientering.se

Var?
Pressträff: Landshypotek Bank, Regeringsgatan 48, Stockholm.
Sprinttester: Södermalm, Stockholm.

När?
26 april 2024
Pressträff: kl 13-14.30
Sprinttester: kl 16:00-18:30

Hur?
Anmäl intresse att närvara på pressträffen, samt vem eller vilka du vill intervjua, senast den 25 april till tero.marjamaki@orientering.se

Varmt välkomna!

Landslagsprogram 2024:
22/5-3/6 Världscupen i Schweiz och Italien
9-17/7 VM i Skottland
13-20/8 EM, Ungern
24-29/9 Världscupen Kuopio, Finland

Resultatmål 2024:
• VM: Bästa nation
• EM: Bästa nation
• Världscupen: Pallplaceringar både på herr- och damsidan i den totala världscupen och på enskilda världscupdeltävlingar.
• JVM: Bästa nation på lagtävlingen Juniorverksamhet och övrig seniorverksamhet handlar om att samla mästerskapserfarenheter till VM, EM och världscup på seniornivå.

Svensk Orientering bjuder in till upptaktsträff inför landslagssäsongen 2024

Länkar