Nytt nummer av Orienteraren – landslagsprofilen Gustav Bergman om framgångarna, och så lyckades mammorna komma tillbaka starkare än tidigare

Nu finns ett rykande färskt nummer av Orienteraren, både i tryckt- och digital version, fullmatad med extramaterial. Orienteraren är Svenska Orienteringsförbundets magasin och årets första nummer bjuder på bland annat ett exklusivt möte med landslagslöparen Gustav Bergman. Vi djupdyker också i Hanna Erikssons och Magdalena Olssons comebacker, från barnafödande till VM.

Nytt nummer av Orienteraren - Gustav Bergman pryder omslaget
Nytt nummer av Orienteraren - Gustav Bergman pryder omslaget Svensk Orientering

– Det är ett fullmatat nummer där läsaren får komma närmare några av våra aktiva i våra landslag, men också läsa mer om det historiska kommande Tiomila, nya Stafettligan och om utmaningarna som väntar för löparna under SM natt och ultralång. Samt mycket, mycket mer, säger Johan Trygg, redaktör för Orienteraren.

Tidningen som finns tillgänglig i dag är 76 sidor långt och i årets första nummer får du träffa, utöver Gustav BergmanHanna Eriksson och Magdalena Olsson, även mountainbikeåkaren Gabriella Gustafsson och indoorfenomenet Alfred DanielssonJoacim Ingelsson tipsar om miljöhänsyn i skog. Vi har även pratat med OK Linné som vill ta täten i Stafettligan. August Mollén ger en privat inblick i sitt liv. Vi tog tempen på Anders Höije, ett av svenska medaljhoppen inför EM i PreO. Emma Martner tipsar om hur du kan göra egen sportdryck. Och Oskar Andrén tipsar om hur du kan öva på din raceplan.

Det och mycket mer i senaste numret av Orienteraren.

Journalist och vill läsa det senaste numret av Orienteraren?
Maila till Orienteraren@orientering.se så får du ett inlogg till den digitala tidningen.
Vid användning av text och bilder, ange källa: Orienteraren.

Om Orienteraren
Orienteraren - orienterarnas egen tidning. Här får du läsa fördjupande reportage om orientering, veta mer om våra landslagsstjärnor och vad som händer i föreningarna, få hälso- och träningstips, läsa krönikor och lösa korsord.

Det första numret av Skogssport, 31 sidor tjockt, landade i brevlådan 1947. Sedan dess har tidningen fått en självklar plats i många orienterings-hjärtan. Så sent som 2022 firade tidningen 75 år. I samband med jubiléet fick det anrika magasinet ett nytt namn – Orienteraren – och ett nytt utseende.

Tidningen utkommer om fyra gånger per år och under sista numret inkluderas även Tävlingsbilagan för kommande år. Tidningen finns både i fysisk edition och digitalt.

Nytt nummer av Orienteraren - Gustav Bergman pryder omslaget