Mikael Damberg besöker Nyköping

Måndag den 25 mars besöker Socialdemokraternas ekonomiskpolitiska talesperson Mikael Damberg Nyköping. Under dagen besöker Mikael Damberg bland annat den nedläggningshotade kvinnokliniken för att prata om hur vårdkrisen drabbar patienter och personal.

Program

13.15- 14.00 Besök på kvinnokliniken tillsammans med regionråden Monica Johansson, Peter Bernhardsson och riksdagsledamot Theresia Jansson.

14.30-15.30 Verksamhetsbesök hos Bloom Nyköping och Nikus Nyköping

Mikael Damberg besöker Bloom som är en ideell organisation som arbetar med bistånd till behövande familjer. De delar årligen ut ekonomiska medel till många barn- och unga i Nyköping. Under besöket träffar han även representanter från Nikus Nyköping, som är en nystartad förening med syfte att locka barn och unga till föreningsliv, rörelse och gemenskap.

Media är välkomna att delta under besöken, för mer info och anmälan kontakta ansvarig pressekreterare.

Presskontakt Angelica Vallgren

Angelica Vallgren, pressekreterare hos Mikael Damberg, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se