Lidl bjuder till våffelfest med topptest

Inför den årliga våffeldagen har Aftonbladet och Expressen genomfört varsitt test för att guida svenskarna till den perfekta våfflan, ett av färdiga våffelmixar och ett av våffeljärn. När resultaten nu står färdiga kan Lidl Sverige stoltsera med två topptestade produkter – våffelmix från det egna varumärket Belbake, och våffeljärnet från Silvercrest.

Lidl bjuder till våffelfest med topptest

Aftonbladet testade totalt nio våffeljärn medan Expressen testade sex färdiga våffelmixar. Lidls bidrag fick vardera fyra getingar respektive plus från tidningarna vilket ger topplaceringar i testen.

- Få dagar är lika emotsedda som våffeldagen bland våra kunder ute i landet. Att kunna unna sig en riktigt frasig våffla bör vara en rättighet! Att våra produkter får så fina betyg i externa tester är ett perfekt exempel på hur vår höga kvalitet återfinns både i vårt matsortiment och bland våra andra produkter, dessutom till väldigt aptitliga priser, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Våffelmixen kostar 15 kronor och järnet 199 kronor, vilket gör de båda produkterna de billigaste i sina respektive tester.

Motivering våffeljärn Silvercrest

”Det roliga är att det här våffeljärnet hade kunnat bli en testvinnare. Att en så billig produkt klarade matlagningen så pass bra, är ett fint betyg. Dock känns den lite billig (vilket den ju verkligen är!) och gräddade lite ojämnt. Men lätt att förstå, det finns en temperaturfunktion och den blir varm snabbt. Funkade bra med potatis, toppen med toasten och våfflan blev superbra även om den första omgången blev krispig bara på ena sidan. Med tanke på priset är den ett fynd, speciellt om man bara använder den ett par gånger om året.”

Motivering våffelmix Belbake

”Våfflorna doftar gott och smörigt. De är vackert gyllenbruna och ser frasiga och goda ut. Konsistensen är luftig och frasar perfekt när man äter den, även om någon tycker att den blir något degig efter en stund. Både sältan och sötman kommer fram på ett bra sätt utan att ta över. ”Den här kommer alla vara nöjda med på våffelkalaset”, blir någons betyg.”

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.