U16 Damlandslaget spelar 4-nationsturnering i Ulricehamn, 19–21 april

Morgan Johansson, förbundskapten för U16 Damlandslaget, har tagit ut truppen som ska möta Finland, Tjeckien och Schweiz i en 4-nationsturnering i Ulricehamn, Sverige, 19–21 april.

– Det ska bli spännande att mäta krafterna med tre riktigt bra lag, men också att få en bra vecka med mycket träningar. Vi har byggt vidare på truppen som var med och vann Ungdoms-OS i Sydkorea, men vi har också sex nya spelare som ska bli spännande att se. Jag och hela ledarstaben ser fram emot en bra vecka tillsammans, med bra förutsättningar i Ulricehamn, säger Morgan Johansson, förbundskapten för U16 Damlandslaget.

Truppen

17.00 Sverige-Finland, Lassalyckans Ishall

Söndag 21 april
14.00 Sverige-Tjeckien, Lassalyckans Ishall