Socialdemokraterna i Skåne

Chris Lindell ny ordförande för Socialdemokraterna i Båstad

Efter åtta års ordförandeskap lämnar Ingvar Bengtsson från Torekov över ordförandeklubban för Socialdemokraterna i Båstad. Ny ordförande är Chris Lindell.

Chris Lindell

Chris Lindell har en gedigen bakgrund inom kommunal verksamhet och den lokala politiken i Båstad. Hon har arbetat många år inom kommunal verksamhet där hon varit anställd inom socialtjänsten, både som arbetstagare och som chef. Under en tid av sina yrkesverksamma år var hon också bussförare.

Som aktiv inom lokalpolitiken i Båstad har hon bland annat har hon varit revisionens ordförande.

Chris Lindell brinner särskilt för frågor om integration och demokrati.

– Jag är både glad och hedrad över att ta på mig rollen som ordförande. Båstad och Bjäre är en plats där våra visioner om ett jämlikt och rättvist samhälle verkligen behövs. Med det kommande EU-valet den 9 juni framför oss, är det avgörande att Europa fortsätter att stå starkt i en turbulent värld. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med mina partikamrater, att kavla upp ärmarna och engagera fler i att skapa en framtid fylld av framtidstro och möjligheter för alla, säger Chris Lindell.

Kontakt:
Chris Lindell nås bäst via mejl chris_lindell@gmail.com eller via Karolin Högberg, styrelseledamot för Socialdemokraterna i Båstad, 0705-24 69 99

Karolin HögbergSocialdemokraterna i Båstad

Tel:0705-246999

För rättvisa livsvillkor. För ett samhälle där alla bidrar efter sin förmåga och alla får ta del av en generell och skattefinansierad välfärd efter behov.

Följ Socialdemokraterna i Skåne

Senaste pressmeddelandena från Socialdemokraterna i Skåne

Socialdemokraterna i Malmö lanserar visionsarbete för Malmö ikväll12.2.2024 08:25:00 CET | Pressmeddelande

Socialdemokraterna i Malmö lanserar idag vårt arbete med att ta fram en ny, uppdaterad politik för att föra Malmö in i framtiden. Media är välkomna att närvara när visionsprojektet ”Framtidens Malmö” presenteras tillsammans med arbetsgrupperna som ska jobba med politikutvecklingen. Tid: idag, 12 februari, kl. 19:00–20:00 Plats: Folkets hus, Olof Palmes plats 1 i Malmö Media anmäler sitt deltagande till Arian Ratkoceri, ombudsman för Socialdemokraterna i Malmö, 0768–707893 eller arian.ratkoceri@socialdemokraterna.se