BranäsgruppenBranäsgruppen

Pressinbjudan: Hector ALS Challenge i Kungsberget 6 april

Nu på lördag den 6 april är det åter igen dags för världsstjärnan Sara Hectors välgörenhetstävling i Kungsberget – Hector ALS Challenge. En tävling i parallellslalom som fokuserar på glädjen till skidåkning, med mål att samla in en betydande summa till ALS-forsningen. Media välkomnas att delta.

Hector ALS Challenge 6 april i Kungsberget.

Årets viktigaste tävling närmar sig där deltagaravgiften på 100 kr går oavkortat till Ulla-Carin Lindquists stiftelse för ALS-forskning. Dagen syftar till att bekämpa ALS med glädje och skapa en folkfest på snö där alla kan vara med. Den som väljer att delta har även chansen att möta just Sara Hector som kommer att vara på plats under eventet.

Datum: 6 april

Tid: Starten går kl. 13:00 och 15–17 är det afterski.

Plats: Skidskolebacken vid Ski Lodge i Kungsberget.

Skänk ett bidrag utan att delta

Om du inte har möjlighet att vara på plats men ändå vill vara med och göra skillnad kan du lämna ditt bidrag här: https://insamling.ullacarinstiftelse.se/fundraisers/sara-hector?fbclid=IwAR2ndHjsobyIcwma9eWKPfySxm8QuodYl85FGlNU-vaMh6mZyOeZisO1YuM