Fredrik Olovsson (S) och Rickard Nordin (C) presenterar en energipolitisk nyhet

Onsdag den 3 april håller Socialdemokraternas energipolitiska talesperson Fredrik Olovsson och Centerpartiets klimat- och energipolitiska talesperson Rickard Nordin en pressträff där det presenteras en nyhet på energiområdet.

Tid: Onsdag den 3 april, kl. 09.00

Plats: Riksdagens presscenter

Pressträffen livesänds också via Socialdemokraternas youtubekanal:

Presskontakt

Angelica Vallgren, pressekreterare hos Fredrik Olovsson, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se

William Fröding, pressekreterare hos Rickard Nordin, 072- 351 08 73,
william.froding@centerpartiet.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.