Team 19 herr spelar 5-nationsturnering i Slovakien 17–21 april

Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 19 herr, har tagit ut truppen som ska möta Finland, Schweiz, Tjeckien och Slovakien i Poprad, Slovakien, 17–21 april.

– Att få avsluta säsongen med fyra landskamper blir värdefullt för de här 05:orna i förberedelserna inför nästa säsong, som ju innehåller det stora målet med JVM. Vi har några nya ansikten med här, som kommer in och ökar upp konkurrensen. Det ska bli intressant att ta pulsen på killarna, säger Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 19 herr.

Observera att truppen är preliminär och att ändringar kan ske då slutspel i SHL och HockeyAllsvenskan pågår.

Truppen

12.30 Tjeckien-Sverige Ice Arena Poprad

Söndag 21 april
15.00 Slovakien-Sverige Ice Arena Poprad

Matcherna sänds i svenskhockey.tv.

Svensk Ishockey – tillsammans tar vi ansvar och skapar passion, framgång och glädje i vardagen. Svenska Ishockeyförbundet bildades den 17 november 1922. Medlem i Sveriges Riksidrottsförbund sedan starten och i Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) sedan 1912. Vi är en av de mest framgångsrika idrotterna i Sverige och en av de mest framgångsrika inom vår idrott i världen. Det ska vi fortsätta att vara. Svensk Ishockey ska också vara en samlande kraft och bidra till att bygga vårt framtida samhälle. Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 363 ishallar runt om i landet. Om Svenska Ishockeyförbundets pressmeddelanden Den som vill ändra, lägga till eller ta bort E-postmottagare meddelar detta till info@swehockey.se