Studieförbundet Bilda

Upplev glädjen i Musikschlaget Göteborg

Musikschlaget är Sveriges största och glädjerikaste musikfest för och av musiker med funktionsnedsättningar. Den 21 april är det dags för Göteborgs deltävling.

Wander Leo Havir vinner en av Musikschlagets deltävlingar 2023
Wander Leo Havir vinner en av Musikschlagets deltävlingar 2023 Sara Sivertsson, Bilda

Musikschlaget är melodifestivalen för personer med intellektuell och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (NPF) som arrangeras årligen, sedan 2011 av Studieförbundet Bilda tillsammans med Maitraiders, en daglig verksamhet, i samarbete med Folkets Hus och Parker. På scenen medverkar band och soloartister med eget material eller covers, och alla bidrar på sitt eget sätt.

Artisterna får de bästa förutsättningarna för att framföra sina bidrag på scenen, precis som de själva önskar. Det handlar om proffsigt ljud och ljus och hela riksfinalen livesänds. Musikschlaget bjuder på glädje, spänning, dramatik och en plats i rampljuset för de som kanske inte alltid får den plats de förtjänar.

Välkomna att ta del av glädjen, engagemanget och gemenskapen!

Datum: 21/4
Tid: 17.00

Plats: Selma Lagerlöf Center, Hisings Backa
Biljetter: Fritt inträde. Swisha valfri summa.

Evenemang på Facebookwww.facebook.com/events/709227921415294

Läs mer om Musikschlaget:  www.musikschlaget.se

Musikschlaget består av totalt åtta deltävlingar runt om i landet där flera bidrag tävlar om en plats till den stora riksfinalen som hålls den 9 november i Sundsvall. En vinnare från varje stad utses och två wildcards tävlar sedan i finalen.

Om oss

Studieförbundet Bilda för kyrka och samhälle är ett av Sveriges tio studieförbund. Med kristen livsåskådning som grund bedriver vi folkbildningsarbete och erbjuder kurser, studiecirklar och kulturprogram. Verksamheten vilar på folkbildningens grundsyn och är fri och frivillig och öppen för alla oavsett bakgrund och utbildning.

Följ Studieförbundet Bilda

Senaste pressmeddelandena från Studieförbundet Bilda