Hyresgästföreningen trygghetsvandrar i Skönsberg

Frågan om trygghet står högt på dagordningen och Hyresgäst­föreningen kraftsamlar nu kring allas rätt till trygga bostadsområden. Torsdagen den 11 april besöker Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder Sundsvall och kommer då att trygghetsvandra i samverkan med bland andra Mitthem i Skönsberg. Media är välkomna att delta.

Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder
Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder Foto Gabriel Liljevall

Trygghetsfrågan berör alla oss hyresgäster och är en central fråga i Hyresgäst­föreningens verksamhet. Under november 2023 kraftsamlade hela Hyresgäst­föreningen med kampanjen Hela Sverige trygghetsvandrar, där vi genomförde över 100 trygghetsvandringar i hela landet. Nu kommer turen till Skönsberg.

Tid: 11 april, kl. 14.30
Plats: Skönsbergsvägen 40-42

I samband med Marie Linders besök finns möjlighet för media att göra intervjuer och följa med på vandringen. Kontakta pressansvarig enligt nedan för att delta.

Anders Rubensson, pressansvarig, 070-602 51 58, anders.rubensson@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder