Det brittiska modemärket Barbour och Specsavers lanserar exklusiv glasögonkollektion
I vår lanserar Specsavers en exklusiv kollektion av bågar för glasögon och solglasögon i samarbete med det brittiska livsstilsvarumärket Barbour.
Kollektionen är inspirerad av Barbours moderna landsbygdsstil och erbjuder ett nytt perspektiv på klassiska former med färger och mönster inspirerade av det brittiska landskapet.
Den nya kollektionen innehåller 13 bågar för glasögon och 3 solglasögon för både män och kvinnor, samt 4 barnbågar. Glasögonbågarna går även att fås som solglasögon eller med tonade glas. Varje båge är en perfekt sammanfattning av Barbours ikoniska stil och tidlösa look. De klassiska kvalitetsbågarna hämtar inspiration från Barbours berömda vaxjackor genom en diskret användning av tartan- och hundtandsmönster i flera olika glasögonformer.
Historien om Barbour började 1894 i kuststaden South Shields i North East i England när grundaren John Barbour började sälja oljehudar till sjömän och fiskare som skydd mot det brittiska vädret. Idag är Barbour ett femte generationens familjeägda livsstilsföretag med verksamhet över hela världen. De erbjuder ytterkläder, kläder, accessoarer och skor för män, kvinnor och barn och följer sina grundläggande värderingar om kvalitet, hållbarhet, sinne för detaljer och praktisk funktion.
– Vi är så glada över att välkomna ett så klassiskt varumärke som Barbour till vår portfölj av designerbågar. Efter de nedtonade lyxtrenderna under 2023 ser vi nu hur en lantlig estetik blir alltmer populär. Den kännetecknas av ett fokus på tradition och tidlös kvalitet, och vi känner att det finns en tydlig synergi mellan både Barbour och Specsavers varumärken. Med lanseringen av den här kollektionen hoppas vi kunna föra in Barbours klassiska landsbygdsstil i en urban miljö, så att alla kunder kan hitta en stil som passar dem, säger Specsavers Produktchef Caroline Schiller om kollektionen.
David Godfrey, Regional Manager Distributor Markets, EMEA & Licensing, Barbour:
– Vi är mycket glada över att samarbeta med Specsavers i en glasögonkollektion som perfekt fångar Barbours arv. Den innehåller vår klassiska brittiska stil med material och mönster som är synonyma med Barbour, i en praktisk nytolkning som passar för både stads- och lantliv.
Alla vuxenbågar i Barbour-kollektionen kostar 1 795 kr och barnbågar kostar 995 kr inklusive enkelslipade glas. Kollektionen finns i Specsavers butiker över hela landet och online på www.specsavers.se
Kontakter
Ida IwdalHead of PR Sweden
Tel:031-771 98 00ida.iwdal@specsavers.comBilder
Välkommen till Specsavers
Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka 40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Great Place to Work utser Specsavers till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser™ 202419.4.2024 10:27:10 CEST | Pressmeddelande
Optikkedjan Specsavers är återigen placerade topp tio på listan över Sveriges bästa arbetsplatser™. Rankad som nummer nio bland stora organisationer med över 250 anställda. Placeringen är ett tydligt kvitto på en uppskattad arbetsplatskultur. Bakom utmärkelsen står Great Place to Work, som har sammanställt rankingen baserat på resultatet från världens största medarbetarundersökning.
Grön linje på gatorna i Umeå uppmärksammar synskadades vardag13.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
För synskadade i Umeå är vardagen fylld av stora och små hinder – och för att påminna om detta möts Umeborna idag av en grön linje som tar omvägar runt olika slags hinder inne i köpcentrumet Avion shopping i Umeå. Genom den gröna linjen vill Synskadades Riksförbund (SRF) Västerbotten och Specsavers i Umeå också skapa kännedom om Synlinjen, en jourhjälp som synskadade kan vända sig till med frågor som rör utmaningar i det dagliga livet.
Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande
Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.
Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande
Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.
Specsavers öppnar ny butik i Torslanda på Hisingen24.11.2023 08:44:47 CET | Pressmeddelande
Specsavers fortsätter att växa i Göteborg, nu får Hisingen sin andra butik, i Torslanda Amhult. Bakom satsningen finns de två delägarna Sara Olsson och Amtul Nor Saeed som idag driver Specsavers butik på Backaplan. – Trycket på synundersökningstider på Hisingen är så stort att vi kände att tiden var mogen för ytterligare en butik, säger de båda delägarna.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum