Moment Group med fokus på hållbarhet
Som en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin har Moment Group ett stort ansvar i att driva på utvecklingen inom hållbarhet och ställa krav där det finns möjlighet att påverka. En viktig del i detta är att ha en tydlig strategi som visar genuint engagemang i frågan, med konkreta mål och handlingar som ger resultat.
För att driva hållbarhetsarbetet inom Moment Group är sedan i höstas Linn Färjhage, Head of Sustainability, på plats. Linn jobbar övergripande inom koncernen med att samordna insatser som görs inom de olika verksamheterna, fastställa prioriteringar och mål samt driva hållbarhetsarbetet framåt. Hon kommer också säkerställa att de nya kraven enligt CSRD följs.
- Att arbeta aktivt och målmedvetet med hållbarhet är avgörande för att vara relevanta även i framtiden men givetvis även för att minska vårt avtryck för framtida generationer, säger Martin du Hane, Group CEO.
- Vår målsättning är att forma en strategi som förenar koncernen kring ett par viktiga ställningstaganden där samtliga verksamheter med gemensam kraft och tydligt engagemang kan göra skillnad på riktigt. Tillsammans blir vi starkare och kommer kunna göra skillnad, fortsätter Martin du Hane.
- Hållbarhet för mig innebär ”att bry sig om”. Att reflektera och göra medvetna val. Det är många komponenter som är viktiga för att skapa en framgångsrik hållbarhetsstrategi och det allra viktigaste för Moment Groups del är att kunna svara på vårt ”varför”. Varför hållbarhet är viktigt för oss och varför vi skall göra vissa saker. Vi måste skapa rätt förutsättningar för att kunna agera hållbart, såväl internt som externt. Det skall vara lätt att göra rätt, säger Linn Färjhage, Head of Sustainability.
Hållbarhet är ett av Moment Groups fyra övergripande fokusområden. Att arbeta med upplevelsebaserad verksamhet är i sig mer hållbart än mycket annat som erbjuds men strävan sträcker sig längre än så – ambitionen är att skapa så hållbara upplevelser som det bara är möjligt.
Nyckelord
Kontakter
Martin du HaneGroup CEO
Tel:0721-64 85 65martin.duhane@momentgroup.comLinn FärjhageHead of SustainabilityMoment Group AB
Tel:+46 (0)701 87 87 57linn.farjhage@momentgroup.comBilder
Länkar
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Musikalen Dear Evan Hansen får Sverigepremiär på Intiman i Stockholm21.5.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Den prisbelönta musikalen Dear Evan Hansen sätts för första gången upp i Sverige. Föreställningen har hyllats av både kritiker och publik och spelats på såväl Broadway som West End. Dear Evan Hansen tar med publiken på en gripande resa i jakten på tillhörighet och bekräftelse. Premiär den 23 januari 2025 på Intiman i Stockholm.
Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande
Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.
Pop-Tastic! En explosiv ny show på Golden Hits med stjärnproducenten Tess Merkel och popikonen Martin Rolinski24.4.2024 14:57:09 CEST | Pressmeddelande
Den 22 augusti är det dags för en sensationell premiär på Golden Hits med den sprakande nya showen, Pop-Tastic! Efter den enorma framgången med förra årets "A Blast From The Past" är det nu dags för ännu en oförglömlig upplevelse som kommer att få publiken att dansa ända fram till nästa sommar.
Årsredovisningen för 2023 publicerad19.4.2024 09:02:46 CEST | Pressmeddelande
Nu har Årsredovisningen för 2023 publicerats.
Högtryck på Korvfabrikören26.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Det råder ett enormt tryck på Vallarna, som i sommar byter frontfigur. In kliver Claes Malmberg. Över 30.000 personer köpte biljett när de släpptes. - Vi hade kunnat sålt 30.000 biljetter bara till premiären, säger producenten Janne Andersson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum