2000 moderater samlas i Stockholm för Sverigemötet 2024

I morgon, fredag den 12 april startar Moderaternas Sverigemöte. Sverigemötet är Moderaternas största årliga konferens och i år äger den rum på Stockholm Waterfront.

Under kommande dagar anordnas flera seminarier och föreläsningar med olika talare. Med på Sverigemötet är omkring 2000 deltagare, varav 100 volontärer, och 70 utställare.

– I år kommer Sverigemötet ha stort fokus på det stundande Europavalet, där vi bland annat lanserar vår Europavalskampanj. Vi ser att det finns stora utmaningar som behöver lösas gemensamt i Europa. Det handlar bland annat om den gränsöverskridande brottsligheten, klimatet, migrationen och säkerheten. Jag ser framemot att träffa alla 2000 moderater som är på plats och samla energi inför den kommande valrörelsen, säger Karin Enström, partisekreterare.

Huvudpunkter under Sverigemötet:

Fredag den 12 april:

09.30-09.35, Välkommen till Sverigemötet, Johan Forssell, förbundsordförande Stockholms stad och Michaela Fletcher, förbundsordförande Stockholms län

09.35-09.55, Tal av Karin Enström, partisekreterare

09.55-10.15, Tal av Elisabeth Svantesson, vice partiledare och finansminister

13.10-13.30, Tal av Gunnar Strömmer, justitieminister och Camilla Waltersson Grönvall, socialtjänstminister

15.15-16.00, Tal av Ulf Kristersson, partiledare och statsminister

Lördag den 13 april:

10.30-11.10 Moderaternas Europavalskampanj

11.10-11.35 Tal av Tomas Tobé, Europaparlamentariker och Moderaternas toppkandidat.