Lidl Sverige

Lidl Sveriges bacon från Matriket kammar hem toppbetyg i nytt test

Dela

Lidl Sveriges "Matriket svenskt skivat bacon" har blivit topptestat av Allt om Mat med imponerande 4 av 5 i betyg. I ett stort bacon-test där 12 olika sorter bedömdes, visade sig Matriket svenskt skivat bacon inte bara vara en av de bästa, utan också bland de mest prisvärda i testet.

Under provningen, som var blind och där testpanelen inte visste vilket bacon de testade, bedömdes utseende, smak och konsistens noggrant. Baconet är, precis som samtliga artiklar från Lidl Sveriges egna varumärke Matriket, Från Sverige-märkt vilket innebär att köttet kommer från djur som är födda, uppfödda och slaktade i Sverige. Produkten är också förädlad och förpackad här.

- Detta visar Lidl Sveriges engagemang för att erbjuda högkvalitativa produkter med fokus på lokal produktion. Dessutom imponerade Matriket svenskt skivat bacon inte bara med sin kvalitet utan också med sin rimliga prissättning, säger Robert Stekovic, Inköps- och Marknadsdirektör på Lidl Sverige.  

Juryns motivering för att Matriket svenskt skivat bacon toppade testet lyder: ”Bacon som ger en mildare smakupplevelse med försiktig sälta, rökighet och en svag sötma. Konsistensen är mör och god med krispiga kanter. De ostekta skivorna är lite tjockare och går lätt att separera från varandra.” 

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.

Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye