BO KASPERS ORKESTER ÅKER PÅ SOMMARTURNÉ I NORDEN

Grammis-belönade Bo Kaspers Orkester har i dryga 30 års tid blandat pop, soul, jazz och visor till en helt egen genre. De har sålt över en miljon skivor, gjort otaliga turnéer och har under åren fått en dedikerad publik i både Sverige och övriga Norden.

Nu åker de ut på en ny turné under sommaren 2024 till utvalda orter i Norden. Bandet längtar efter att få möta sommarpubliken och ösa ur sin digra musikskatt av låtar.

En sommar utan spelningar skulle kännas märkligt. Så även om vi sedan oktober förra året hållit igång med ”Bo Kaspers Orkester - In Concert” - som vi själva tycker blivit en succé över förväntan - lirar vi i sommar på ett 15-tal utvalda ställen.  Det kommer så klart att bli knallbra väder och toppstämning på samtliga. Vi ses”, hälsar bandet.

Sedan starten i början av 1990-talet har Bo Kaspers Orkester ständigt gång på gång lyckats återuppfinna sig själva. Det är svårt att komma på något svenskt band som struntat lika mycket i genregränser, som är så mångsidiga. Bandet vet hur man i såväl text som musik blandar det lätta med det lite tyngre, det poetiska med det mer rättframma. Med ständig lekfullhet har gruppen vandrat mellan jazz, funk, pop, visa och soul, med en precision som förfört inte bara på hemmaplan. Även i Norge, Danmark och Finland har gruppen länge sålt ut krogscener, konserthus och avslutat festivaler med livsglad allsång. En miljon sålda album och fem listettor på den svenska albumlistan är andra bevis på uppskattningen.

Bo Kaspers Orkester besöker Sverige, Norge och Danmark på följande orter sommaren 2024:

15 juni             Kristiansand, Sommerbris
28 juni             Odense, Tinderbox Festival (DK)
5 juli                Helsingborg, Sofiero gård
1 aug               Borgholm, Kackelstugan
2 aug               Göteborg, Villa Bel Parc
3 aug               Falkenberg, Hvitan
4 aug               Sövde, Amfiteater
16 aug             Orsa, Så Mycket Orsa
17 aug             Furuvik, Furuviksparken
24 aug             Hvalerstrandfestivalen (NO)
5 sept              Stockholm, Gröna Lund

Biljetterna släppta via www.bokaspersorkestershow.se samt hos respektive arrangör.

Producerat av Lifeline.

Bo Kaspers Orkester åker ut på en sommarturné 2024
Bo Kaspers Orkester åker ut på en sommarturné 2024

Nu släpps biljetterna till Bo Kaspers Orkester Vinterkonsert 2024 – med exklusiva stopp i Norden3.5.2024 08:15:00 CEST | Pressmeddelande

Efter den stora succén med ”Bo Kaspers Orkester – In Concert”, med slutsålda konserter på Rival i Stockholm under hela förra hösten samt runtom i landet under våren 2024, återvänder bandet nu till Rival med en vinterkonsert. För att möta den stora efterfrågan från Nordens huvudstäder adderas även exklusiva stopp i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.