Nya ledamöter i Samhalls styrelse

I samband med Samhalls bolagsstämma beslutades att Rickard Holm och Stefan Loréhn blir nya ledamöter i bolagets styrelse.

Stefan Loréhn är i dag finansdirektör på LKAB och har tidigare varit vice finansdirektör på Holmen. Rickard Holm har tidigare varit operativ chef samt Sverige- och Norgechef på MAX Burgers. De nya ledamöterna har en gedigen erfarenhet av affärsutveckling, finans och försäljning.

– Jag är glad över att kunna välkomna Rickard Holm och Stefan Loréhn till Samhalls styrelse. Deras kunskap om och erfarenheter av affärsutveckling, finans och försäljning kommer att vara väldigt viktiga för Samhall och vårt arbete med att utveckla bolaget. Vi ska fortsätta driva utvecklingen mot en mer inkluderande arbetsmarknad där allas kompetenser tas till vara, säger Cecilia Schelin Seidegård, styrelseordförande för Samhall.

I samband med bolagsstämman lämnade Lars Engström styrelsen.

Samhalls styrelse består av Cecilia Schelin Seidegård (ordförande), Ylva Berg, Josefine Ekros Roth, Hillevi Engström, Rickard Holm, Stefan Loréhn, Hosni Teque-Omeirat, Ylva Thörn och Lars Täuber.

Ny vice vd för Samhall, när Paul Lidbom i sommar lämnar rollen som finansdirektör och vice vd, är bolagets HR- och kommunikationsdirektör Sabina Rasiwala.

Samhalls viktigaste uppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag. Företaget har över 25 000 medarbetare i hela landet och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och genom åren har omkring 200 000 personer fått jobb inom, och genom, bolaget.