Tina Nordström tar över Godares grill-succé
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.

Godare.se skapar tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ett av Sveriges största mat-universum. Det är en plats som inspirerar svenska folket till vardag, fredag och fest.
Nu tar Godare-sajten och tv-kanalen nästa steg och värvar stjärnkocken Tina Nordström till sommarens stora matsatsning – ”Sommargrillen”.
– Det är fjärde sommaren vi gör grill-tv i toppklass. Att erbjuda våra tittare en stjärnkock som Tina Nordström som med sin kunskap och inspiration kommer att prägla programmet kommer att ta både grillsommaren och ”Sommargrillen” till nya höjder, säger Lena Widman, redaktionell chef för Godare.se
Grilltillverkaren Weber har funnits med som sponsor under de tre säsonger som hittills sänts och fortsätter som presentatör även av ”Sommargrillen”.
– Genom ett tydligt sponsorskap kan vi utveckla och bygga vidare på konceptet för att ge tittarna och matälskarna en ännu mer engagerande upplevelse, säger Karin Widmark, kommersiellt ansvarig på Godare.
Som ny kock är Tina Nordström en viktig del i förnyelsen av programmet, men stor vikt har också lagts vid att erbjuda tittarna mer dynamisk och inspirerande mat-tv som ska passa perfekt för sommarens grillfester. Genom Tina Nordström och ”Sommargrillen” ska Godare tillgodose publikens behov av både inspirerande recept och grilltips, men också en del underhållning.
Kevin Goy Ramos, Media Manager EMEA på Weber-Stephen Products GmbH, är entusiastisk över det förnyade presentatörsskapet av programmet.
– Vi är glada över att återigen samarbeta med Godare för att presentera 'Sommargrillen'. Med vårt gemensamma fokus på att skapa minnesvärda matupplevelser är vi övertygade om att den nya säsongen kommer att bli en succé, säger han.
"Sommargrillen" har premiär den 1 maj och sänds varje onsdag på Godare. Serien vänder sig till alla matintresserade som söker inspiration inför sommarens grillmåltider och kommer att erbjuda recept och grilltips från Tina Nordström på Godare.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Widmark, kommersiellt ansvarig, Godare. Telefon: 0708 626197 E-post: karin.widmark@schibsted.com.
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder





Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum