Schibsted

Tina Nordström tar över Godares grill-succé

Dela

Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.

Tina Nordström blir ny programledare för Godares traditionella sommarprogram, ”Sommargrillen”. Foto: Godare
Tina Nordström blir ny programledare för Godares traditionella sommarprogram, ”Sommargrillen”. Foto: Godare

Godare.se skapar tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ett av Sveriges största mat-universum. Det är en plats som inspirerar svenska folket till vardag, fredag och fest. 

Nu tar Godare-sajten och tv-kanalen nästa steg och värvar stjärnkocken Tina Nordström till sommarens stora matsatsning – ”Sommargrillen”.

– Det är fjärde sommaren vi gör grill-tv i toppklass. Att erbjuda våra tittare en stjärnkock som Tina Nordström som med sin kunskap och inspiration kommer att prägla programmet  kommer att ta både grillsommaren och ”Sommargrillen” till nya höjder, säger Lena Widman, redaktionell chef för Godare.se

Grilltillverkaren Weber har funnits med som sponsor under de tre säsonger som hittills sänts och fortsätter som presentatör även av ”Sommargrillen”. 

– Genom ett tydligt sponsorskap kan vi utveckla och bygga vidare på konceptet för att ge tittarna och matälskarna en ännu mer engagerande upplevelse, säger Karin Widmark, kommersiellt ansvarig på Godare.

Som ny kock är Tina Nordström en viktig del i förnyelsen av programmet, men stor vikt har också lagts vid att erbjuda tittarna mer dynamisk och inspirerande mat-tv som ska passa perfekt för sommarens grillfester. Genom Tina Nordström och ”Sommargrillen” ska Godare tillgodose publikens behov av både inspirerande recept och grilltips, men också en del underhållning.

Kevin Goy Ramos, Media Manager EMEA på Weber-Stephen Products GmbH, är entusiastisk över det förnyade presentatörsskapet av programmet.

– Vi är glada över att återigen samarbeta med Godare för att presentera 'Sommargrillen'. Med vårt gemensamma fokus på att skapa minnesvärda matupplevelser är vi övertygade om att den nya säsongen kommer att bli en succé, säger han.

"Sommargrillen" har premiär den 1 maj och sänds varje onsdag på Godare. Serien vänder sig till alla matintresserade som söker inspiration inför sommarens grillmåltider och kommer att erbjuda recept och grilltips från Tina Nordström på Godare.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Widmark, kommersiellt ansvarig, Godare. Telefon: 0708 626197 E-post: karin.widmark@schibsted.com.
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Tina Nordström blir ny programledare för Godares traditionella sommarprogram, ”Sommargrillen”. Foto: Godare
Tina Nordström blir ny programledare för Godares traditionella sommarprogram, ”Sommargrillen”. Foto: Godare
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye