Magdalena Andersson besöker Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå

Tisdagen den 7 maj och onsdagen den 8 maj besöker Magdalena Andersson Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå.

Under tisdagen besöker partiordförande bland annat Norrbottens flygflottilj F21 för att prata om utbyggnaden av det svenska försvaret. Under dagen besöker hon också SSAB för att diskutera industrins betydelse för klimatomställningen.

Under onsdagen besöker Magdalena Andersson bland annat en av Rekabs byggarbetsplatser och strejkvakterna utanför Tesla. Med under dagen är även Socialdemokraternas och LO:s toppkandidat till Europaparlamentet, Johan Danielsson.

Program:

Tisdag 7/5 – Luleå och Piteå

10.05 - Besök på F21

Plats: Kallaxheden, Luleå

12.20 - Verksamhetsbesök hos SSAB

Plats: Bältesgatan 19, Luleå

Media är välkomna att närvara under verksamhetsbesöket. Vänligen anmäl deltagande till presskontakt senast kl.09.30 den 7 maj. Insläpp och säkerhetsgenomgång för media runt kl.12.20.

14.30 - Öppet möte med pensionärsorganisationer

Plats: Bastugatan 6-8, Luleå

17.30 - Kampanjande och dörrknackning i Piteå inför det stundande Europavalet.

Onsdag 8/5 – Skellefteå och Umeå

09.00 - Besök Baldergymnasiet

Plats: Nygatan 15, Skellefteå

14.30 - Besök på en av Rekabs byggarbetsplatser i Umeå

15.15 – Tid för media

16.15 - Besök hos strejkvakterna utanför Tesla

Plats: Fatvägen 1, Umeå

17.30 – Kampanjande och dörrknackning i Umeå inför det stundande Europavalet.

För anmälan och mer information kontakta ansvarig pressekreterare:

Ebba Thörn-Kock, pressekreterare hos Magdalena Andersson 073-555 36 75
ebba.thorn-kock@socialdemokraterna.se

Tobias Baudin på valturné - besöker Bromölla, Östra Göinge och Hörby15.5.2024 14:30:00 CEST | Pressmeddelande

Med anledning av det stundande EU-valet besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin under morgondagen Skåne och kommunerna Bromölla, Östra Göinge och Hörby. Dagen inleds med ett verksamhetsbesök på det nybyggda äldreboendet Brogården följt av besök på Ottossons truck och Sibbhultsverken. Dagen avslutas med kampanjande inför det stundande EU-valet då partisekreterare deltar under två dörrknackningar.