Schibsted

Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur

Dela

Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten?
Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett.
– Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet. 

I poddserien Djurliv ger veterinären Caroline Caldemar råd till de som har husdjur, eller nyfiken på att skaffa. Podden är ett native-samarbete mellan FirstVet och Schibsted Brand Studio.
I poddserien Djurliv ger veterinären Caroline Caldemar råd till de som har husdjur, eller nyfiken på att skaffa. Podden är ett native-samarbete mellan FirstVet och Schibsted Brand Studio.

Hussar och mattar har ofta frågor och bekymmer kring husdjurens hälsa. Att navigera dessa utmaningar är inte enkelt – en sökning på internet kan ge lika många svar som det finns hemsidor. Något som FirstVet och Schibsted Brand Studio nu tar fasta på i “Djurliv”, en ny podcast som i sex avsnitt fokuserar på de vanligaste frågorna från djurägare. Lyssnarnas egna berättelser om livet med hund och katt varvas med fakta och råd från veterinären Caroline Caldemar.

– Vår målgrupp är framåtlutad, nyfiken och aktiv, och via podcast kan vi nå dem på ett lättillgängligt sätt precis där de befinner sig, oavsett om de är på hundpromenaden eller på andra äventyr med sin fyrbenta vän. Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående och samtidigt fortsätta fördjupa relationen till vår målgrupp, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.

Native Podcasts i publicistisk miljö ger annonsörer en idealisk plattform för att integrera sina  budskap organiskt, men också trovärdigt. Något som passar dagens mediekonsumenter som uppskattar autenticitet och relevans.

– Genom att rikta sig till en publik som redan är engagerad, kan varumärken bygga vidare på sin trovärdighet och därmed öka sin påverkan. Det skapar en situation där både publiken och varumärket blir vinnare. Publikens intresse och förtroende för kanalen går hand i hand med varumärkets strävan att presentera sig på ett meningsfullt och effektfullt sätt, säger Max Schüler, Director på Schibsted Brand Studio.

Den nya podden Djurliv finns att lyssna på i Aftonbladet Dailys flöde och där poddar finns. 

För mer information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Schibsted Brand Studio. E-post: max.schuler@schibsted.com
Rebecca Crusoe, Marknadschef FirstVet. E-post: rebecca@firstvet.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
Caroline Caldemar, FirstVets chefsveterinär och expert i nya podden Djurliv.
Caroline Caldemar, FirstVets chefsveterinär och expert i nya podden Djurliv.
Ladda ned bild
Max Schüler, Director på Schibsted Brand Studio.
Max Schüler, Director på Schibsted Brand Studio.
Ladda ned bild
Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Ladda ned bild

Länkar

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatser, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.

Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye