Socialdemokraternas EU-valkampanj 2024

Gör något stort. Välj sammanhållning, inte splittring den 9 juni. Det är Socialdemokraternas budskap i den EU-valskampanj som presenterades i dag.

Socialdemokraternas valaffischer

EU-valet 2024 är ett val som ytterst handlar om svenska folkets trygghet och säkerhet. Socialdemokraterna vill öka sammanhållningen i Europa och säkra stödet till Ukraina eftersom det är det enda sättet för oss att stå upp mot Ryssland.

– Vår tids definierande uppgift är att Ryssland inte vinner kriget. Därför måste vi och EU göra mer för att stötta Ukraina. Det går vi till val på, säger Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin.

Valet den 9 juni handlar om att välja sammanhållning, inte splittring. Det är faktiskt ingen liten sak. Därför säger Socialdemokraterna ”Gör något stort” i sin valkampanj. På en av valaffischerna står Socialdemokraternas partiordförande Magdalena Andersson tillsammans med S två toppkandidater Heléne Fritzon och Johan Danielsson.

– Två erfarna kandidater som är redo att kavla upp ärmarna och göra det jobb som krävs, säger Tobias Baudin.

Socialdemokraternas valaffischer

Tobias Baudin på valturné - besöker Bromölla, Östra Göinge och Hörby15.5.2024 14:30:00 CEST | Pressmeddelande

Med anledning av det stundande EU-valet besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin under morgondagen Skåne och kommunerna Bromölla, Östra Göinge och Hörby. Dagen inleds med ett verksamhetsbesök på det nybyggda äldreboendet Brogården följt av besök på Ottossons truck och Sibbhultsverken. Dagen avslutas med kampanjande inför det stundande EU-valet då partisekreterare deltar under två dörrknackningar.