Ytterbygg

Ny färg- och inredningsbutik öppnar i Rollsbo

Rollsbovägen 22

Rollsbo stärks ytterligare som externhandelsområde i och med Ytterbyggs uthyrning till färgtillverkaren Tikkurila. Tikkurila äger bland annat färgvarumärkena Alcro, Beckers och Tikkurila. – Vi har redan många proffskunder i området, och är väldigt nöjda med att få till en butik där vi kan sälja vårt breda sortiment direkt till både proffs och privatpersoner, säger Jan Lindgren, Market Director Tikkurila Sverige AB. CBRE har agerat rådgivare åt Ytterbygg i uthyrningen.

Den nya butiken kommer öppna våren 2025 i Ahlsell butikens lokaler på Rollsbovägen 22, i samband med att Ahlsell flyttar till en ny större lokal som Ytterbygg bygger på Barnebergsgatan i Rollsbo Västerhöjd.

Ytterbygg är ett familjeägt bygg- och fastighetsbolag som hyr ut lokaler till små och stora företag i Storgöteborg. I våra lokaler verkar färgaffärer, arborister, cykelfabrikanter och många andra företag från 187 branscher. ”-Vi tar hand om fastigheterna så att våra kunder kan fokusera på sin kärnaffär.” säger Mats Berntsson VD

​Ytterbygg – hyr ut anpassade lokaler

Ytterbygg AB är ett familjeägt bygg- och fastighetsbolag som hyr ut lokaler till små och stora företag i Storgöteborg. Vi är en aktiv fastighetsutvecklare, som hela tiden bygger nya lokaler och anpassar befintliga efter våra hyresgästers behov. Verksamheten startade för över 50 år sedan och idag omfattar vårt fastighetsbestånd över 170 000 kvm, från Älvängen i norr till Mölndal i söder. I Hisings Backa och Rollsbo har vi många trevliga lokaler med närhet till bra service och infrastruktur samt möjligheter att växa.

Följ Ytterbygg

Senaste pressmeddelandena från Ytterbygg

Beijer Kungälv slår upp portarna i dag17.11.2023 12:57:00 CET | Pressmeddelande

I dag invigs Beijers anläggning i Kungälv i det nya området Rollsbo Västerhöjd. Resan hit startade 2021 med några små samtal. Dessa resulterade i att vi året efter startade samarbetet med att bygga för Beijer. Det känns fantastiskt att få vara med om invigningen av denna anläggning. Extra roligt är det att Market Awards har korat Beijer Byggmaterial till Sveriges bästa detaljhandelsföretag 2023 i kategorin Årets Bygghandel. I går var det fest på lagret då butiken nu var fylld med varor och redo att ta emot kunder. Deras kunder och samarbetspartners var inbjudna till denna tillställning. Relaterade länkar Beijer Årets Bygghandel artikel