Wakeboard SM bakom både Båt & Kabel under evenemanget SM-veckan i Västerås!

Om exakt 6 veckor startar SM-veckan 2024 i Västerås inklusive våra båda Svenska Mästerskap i Wakeboard bakom båt och kabel. Evenemanget SM-veckan kommer att pågå under 5 dagar (26/6 – 30/6) och med på programmet i år finns totalt 28 olika idrotter som i harmoni med varandra arrangeras på sju olika arenor mitt i Västerås.

Västerås Kabelpark Förening med bland andra Jimmy Palm i spetsen ansvarar tillsammans med SVWF för det administrativa, tekniska och praktiska genomförandet av de båda Wakeboardmästerskapen. SM bakom båt är först ut och går av stapeln den 26 juni med direktsända TV-finaler klockan 16:00-17:00. Dagen efter är det dags för SM bakom kabel och då kan man se de direktsända finalerna på TV klockan 13:30-14:30.

Tävlingsinbjudan, preliminärt tidsschema och information om bland annat hur du anmäler dig samt bokar tid för inåkning hittar du HÄR.

Med referens till just anmälningar så anmäler du dig enkelt till de båda mästerskapen via Live Heats länkarna härunder. PS: Glöm inte att inkludera ditt profilfoto i din profil på Live Heats och kom också ihåg att du måste ha giltig tävlingslicens utfärdad av SVWF för att tillåtas delta.

SM-veckan är ett av Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang och en hyllning till idrottsrörelsen. Evenemanget genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets samtliga specialidrottsförbund vilka tillsammans representerar över 200 olika idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund, lokala arrangörsföreningar och aktuell värdstad. Sveriges Television är sändande Tv-bolag. Läs mer om SM-veckan 2024 i Västerås HÄR.

Varmt Välkomna till SM 2024 önskar Västerås Kabelpark Förening, SVWF, Västerås Kommun, RF och evenemangets samarbetspartners.

SVWF Sportchef

Om oss

Säsongstart för 35+ landslaget i Vattenskidor!28.6.2024 08:28:37 CEST | Nyheter

Självklart hade hela laget hunnit träna ett antal veckor när Nyköping bjöd in till årets första läger 15–16 juni. Som tidigare var det ca 15 personer som anmält intresse för att delta. Nu visade det sig att vissa i laget drogs med småskador eller smärre sträckningar, vilket gjorde att endast 10 åkare slöt upp till helgen. Både Bosse Sjöström och Natasha Anderberg var så sugna att de redan på fredagen tog ett uppvärmningsåk.