Einar Mattsson förvärvar mark för nytt bostadsprojekt i Nacka

Under april 2024 har Einar Mattsson förvärvat mark i Jarlaberg, i närheten av Nacka Forum. På platsen planerar Einar Mattsson att uppföra ett kvarter med cirka 50 - 55 bostäder, ett mindre antal radhus och lokaler som placeras ut mot ett trivsamt torg. Kvarteret ritas av Varg arkitekter. Detaljplan har vunnit laga kraft och nu kan projektering starta. Efter bygglov planeras byggstart till våren 2025. Säljare av marken är Svenska Nyttobostäder AB.

Li Cederwall Frizzo, affärutvecklare på Einar Mattssson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsägare som utvecklar bostäder i de flesta konjunkturer. Kvarteret planeras för ca 50 – 55 bostäder samt radhus och lokaler.  Det är en fantastisk plats med vatten och natur på ena sidan, och nära till ett stort utbud av service i Nacka Forum och bussar som tar dig in till Slussen på 20 minuter. Sedan får vi inte glömma att det kommer en tunnelbanestation i närheten. Som det ser ut nu är planen att byggstarta tidigt under våren 2025, berättar Li Cederwall Frizzo, Affärsutvecklingschef på Einar Mattsson Projekt AB.

Jarlaberg – mellan Nacka Strand och Nacka forum

Einar Mattssons bostäder kommer att utvecklas nära park och Nyckelvikens naturreservat Jarlaberg. Området ligger mellan Nacka Strand och Nacka Forum. Nacka Strand erbjuder sjönära restauranger och butiker, småbåtshamn och fördelen att kunna ta båt till stan, till Lidingö eller längre ut i skärgården. På andra sidan, ca en kilometer bort, hittar du Nacka forum, ett stort centrum med stort butiksutbud. Här finns även flera vårdinrättningar, caféer och restauranger. 2030 beräknas tunnelbanan vara klar.

För mer information:

Li Cederwall Frizzo, Affärsutvecklingschef, Einar Mattsson Projekt AB,

Ewelina Holm, Kommunikationschef, Einar Mattsson AB,

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i drygt 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder.  Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att utveckla nya bostads- eller hyresrätter i alla konjunkturcykler. Det görs i Stockholmsregionen där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.