Lidls halloumi blir allt annat än grillad i nytt produkttest
I ett nytt stort test av Aftonbladet testades 13 grill- och halloumiostar. Med varierade omdömen på ostarna kammade Lidls egna Eridanous halloumi hem fyra av fem möjliga poäng. ”En saftig halloumi med frisk smak av mynta” konstaterar testpatrullen.
![](/data/images/public/2265114/3474598/3b35e32d-9045-40a6-aba7-3d0745ee3ee6-w_720.png)
När sommaren rullar in rullas grillen ut. Halloumin är för många svenskar ett givet tillbehör, kanske främst under sommaren, med sin karaktäristiska smak och konsistens. När Aftonbladet nyligen testade 13 sorters grill- och halloumiostar topptestades Lidls egna Eridanous halloumi med fyra av fem möjliga poäng. Lidls halloumi är även testets billigaste alternativ per kilo.
- Vad är en svensk grillsäsong utan halloumi? Vi blir mycket glada och stolta när vi i stora test kammar hem fina omdömen, denna gång med vår egna Eridanous halloumi med smak av mynta. Att vi dessutom är testets billigaste alternativ per kilo visar på att vi erbjuder högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.
Lidls Eridanous halloumi med smak av mynta kostar 32,90 kronor per förpackning med ett kilopris på 146,20 kronor.
Eridanous halloumi (Fyra av fem plus)
Motivering:
”En saftig halloumi med frisk smak av mynta. ”
”Ger en fin stekyta och piggar upp varje maträtt, om man gillar mynta, vill säga.”
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidls ostsortiment bri(e)ljerar i nya tester20.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Mozzarella, brie, fetaost eller parmesan – oavsett vilken ost du suktar efter på ostbrickan eller lägger på pizzan är den i toppklass om den kommer från Lidl. Lagom till sommarens alla grillkvällar och bufféer har fyra olika smakpaneler gett Lidls ostar strålande betyg.
Växte snabbare än branschen för sjunde året i rad - Lidl Sverige ökade omsättning med 1,9 miljarder kronor18.6.2024 07:15:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sveriges bokslut för förra verksamhetsåret, 1 mars 2023 - 29 februari 2024, är nu klart. Lidl fortsätter växa snabbare än marknaden och nettoomsättningen ökade med 1,9 miljarder kronor, från 16,7 miljarder till 18,6 miljarder - en ökning med över 11 procent. Under de senaste två åren har Lidl Sverige vuxit med mer än 30 procent, jämfört med marknaden som vuxit med 13,2 procent.
Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande
Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.
Lidl introducerar plastfri gurka på den svenska marknaden28.5.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl lanserar nu en revolutionerande nyhet i grönsaksdisken: en gurka helt utan plastförpackning! I samarbete med det svenska innovationsbolaget Saveggy testas denna världsnyhet i Lidl Limhamn med start den här veckan. Lidl Sverige investerade i lösningen redan år 2020 och kommer att saluföras under Lidls egna varumärke Matriket.
Lidl gör succé på TikTok23.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
På mindre än en vecka blev Lidl störst på TikTok av alla dagligvarukedjor i Sverige. Kontot bjuder in följarna till att hänga med Lidls social media manager bakom kulisserna – och engagemanget har varit stort.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum