Lidl Sverige

Lidls halloumi blir allt annat än grillad i nytt produkttest

Dela

I ett nytt stort test av Aftonbladet testades 13 grill- och halloumiostar. Med varierade omdömen på ostarna kammade Lidls egna Eridanous halloumi hem fyra av fem möjliga poäng. ”En saftig halloumi med frisk smak av mynta” konstaterar testpatrullen.

När sommaren rullar in rullas grillen ut. Halloumin är för många svenskar ett givet tillbehör, kanske främst under sommaren, med sin karaktäristiska smak och konsistens. När Aftonbladet nyligen testade 13 sorters grill- och halloumiostar topptestades Lidls egna Eridanous halloumi med fyra av fem möjliga poäng. Lidls halloumi är även testets billigaste alternativ per kilo.

- Vad är en svensk grillsäsong utan halloumi? Vi blir mycket glada och stolta när vi i stora test kammar hem fina omdömen, denna gång med vår egna Eridanous halloumi med smak av mynta. Att vi dessutom är testets billigaste alternativ per kilo visar på att vi erbjuder högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls Eridanous halloumi med smak av mynta kostar 32,90 kronor per förpackning med ett kilopris på 146,20 kronor.

Eridanous halloumi (Fyra av fem plus)
Motivering:

”En saftig halloumi med frisk smak av mynta. ”

”Ger en fin stekyta och piggar upp varje maträtt, om man gillar mynta, vill säga.”

Nyckelord

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye