Lidls halloumi blir allt annat än grillad i nytt produkttest
I ett nytt stort test av Aftonbladet testades 13 grill- och halloumiostar. Med varierade omdömen på ostarna kammade Lidls egna Eridanous halloumi hem fyra av fem möjliga poäng. ”En saftig halloumi med frisk smak av mynta” konstaterar testpatrullen.

När sommaren rullar in rullas grillen ut. Halloumin är för många svenskar ett givet tillbehör, kanske främst under sommaren, med sin karaktäristiska smak och konsistens. När Aftonbladet nyligen testade 13 sorters grill- och halloumiostar topptestades Lidls egna Eridanous halloumi med fyra av fem möjliga poäng. Lidls halloumi är även testets billigaste alternativ per kilo.
- Vad är en svensk grillsäsong utan halloumi? Vi blir mycket glada och stolta när vi i stora test kammar hem fina omdömen, denna gång med vår egna Eridanous halloumi med smak av mynta. Att vi dessutom är testets billigaste alternativ per kilo visar på att vi erbjuder högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.
Lidls Eridanous halloumi med smak av mynta kostar 32,90 kronor per förpackning med ett kilopris på 146,20 kronor.
Eridanous halloumi (Fyra av fem plus)
Motivering:
”En saftig halloumi med frisk smak av mynta. ”
”Ger en fin stekyta och piggar upp varje maträtt, om man gillar mynta, vill säga.”
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl imponerar med prisvärda produkter: Baresa krossade tomater tar hem silverplats i nytt test7.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att visa att prisvärdhet och kvalitet inte behöver vara oförenliga. I ett nyligen genomfört test av krossade tomater, utfört av Allt om Mat, tog Baresa från Lidl en hedrande andraplats bland 13 olika varumärken. Detta test visar tydligt att Lidl levererar på sitt löfte om att erbjuda högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser.
Lidl rekryterar Johan Krallis Anell till ny roll inom Corporate Affairs3.2.2025 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige rekryterar Johan Krallis Anell till den nya rollen som ansvarig för intressentengagemang inom Corporate Affairs. – Jag hoppas att jag med min bakgrund i gränssnittet mellan livsmedelsbranschen och politiken kan bidra till att Lidl fortsatt växer och blir en ännu tydligare samhällsaktör, säger Johan Krallis Anell.
Lidl återöppnar butik i Skara1.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I höst öppnar Lidl åter sin butik i Skara. Det blir en efterlängtad comeback då många Skaraborgare önskat att Lidl ska etablera sig på nytt i kommunen. – Skara har utvecklats väldigt mycket på senare år och det finns en stark efterfrågan på prisvärd mat av hög kvalitet, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl Sverige.
Ocean Sea Fish Fingers från Lidl kammar hem silvermedalj i fiskpinne-test!22.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att imponera med sina prisvärda produkter! I ett smaktest gjort av Barometern OT kom Lidls fiskpinnar, Ocean Sea Fish Fingers, på en andraplats.
Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum