Nu lanseras Arla Ko® Laktosfri Mjölkdryck+

Arla Ko® Laktosfri Mjölkdryck+ är en helt ny laktosfri mjölkdryck med låg fetthalt och högt innehåll av protein och kalcium. Den innehåller även vitamin B12 & D och passar perfekt för den som vill göra små ändringar som ger mer. Nyheten finns i matbutikernas mejerikylar från och med vecka 20.

Foto: Arla.

Mjölk är känt för sin näringsrika sammansättning av kalcium, protein och vitamin B12. För att maximera näringsinnehållet i varje droppe lanseras nu Arla Ko® Laktosfri Mjölkdryck+, en mjölkdryck med extra mycket nyttigheter samtidigt som den har en låg fetthalt och är fri från laktos.

Varje glas (200 ml) Mjölkdryck+ innehåller:

• 20% av dagligt referensintag för protein för en genomsnittlig vuxen. Protein bidrar till att upprätthålla muskelmassa.
  • 36% av dagligt referensintag för kalcium. Kalcium bidrar till att bibehålla normal benstomme.
  • 40% av dagligt referensintag för vitamin B12. Vitamin B12 bidrar till att minska trötthet.
  • 40% av dagligt referensintag för vitamin D. Vitamin D bidrar till immunförsvarets normala funktion.

Det är svårt att hinna med allt nu för tiden, så vi vill göra det enkelt för fler att få ut mer. Mjölk är en fantastisk råvara som innehåller massa näringsämnen, varför inte maximera det? Med Mjölkdryck+ kan du få i dig ännu mer protein och kalcium men också vitamin B12 & D bara genom att addera den i kaffet, smoothien eller pannkakan. Gör mindre, få mer. Att den är laktosfri är också ett plus för alla som är känsliga mot laktos och vill ha en produkt som är lättare för magen, säger Sandra Eriksson, Brand Manager Arla Laktosfri.

Arla Ko® Laktosfri Mjölkdryck+ har samma goda smak som Arlas vanliga laktosfria mjölkdryck och har samtidigt en låg fetthalt på 0,7 procent och innehåller 5,4 gram protein per 100 gram. Den har lite längre hållbarhet och är gjord på 100 procent svensk mjölk från Arlagårdar.