Praktisk proteinboost på språng med nya Arla Protein Pouches

Tidigare i år lanserades nya varumärket Arla Protein med ett brett sortiment av shakes, mjölkdrycker och puddingar för en aktiv livsstil. Nu utökas sortimentet med nyheten Protein Pouches – två proteinrika yoghurtar i praktisk förpackning. Protein Pouches finns i smakerna Mango och Vanilj och innehåller 20 gram protein per förpackning. Nyheterna finns i matbutikernas kylar från vecka 20.

Foto: Arla.

– Vi är glada att redan nu utöka vårt Arla Protein-sortiment med denna smarta nyhet! Protein Pouches är perfekta för att fylla på med protein när man är på språng, och med den praktiska förpackningen behövs ingen sked och det blir mindre kladd. De passar som ett smidigt mellanmål eller i samband med träning, säger Caroline Arentoft, varumärkesansvarig för Arla Protein i Sverige.

Arla Protein Pouches Mango och Vanilj är två krämiga yoghurtar med högt proteininnehåll och låg fetthalt. Yoghurten har en smart förpackning med skruvkork som gör den extra bra för den som är på språng och lätt vill kunna ta med sig ett mellanmål eller fylla på med energi under ett träningspass. Den praktiska skruvkorken gör att produkten kan återförslutas, och det är enkelt att få ut allt innehåll tack vare den klämbara förpackningen.

Arla Protein Pouches innehåller 20 gram protein per förpackning och har en låg fetthalt på 0,6 procent.