NUG Nordiskt Utegym AB

Framtidens hållbara utegym för alla, i alla åldrar - för folkhälsan

NUG Nordiskt Utegym AB öppnar dörrarna till framtidens hållbara utegym, skapat för att främja folkhälsan och inspirera till en mer aktiv livsstil. Genom att erbjuda en unik träningsmiljö utomhus vill vi uppmuntra människor i alla åldrar att röra på sig och ta hand om sin hälsa. Helt kostnadsfritt och anpassat för alla åldrar.

Invigningsceremoni med Måns Möller, grundare av Viggo Foundation

Invigningen äger rum den 22 maj kl 09:00. Vi välkomnar Måns Möller – svensk komiker, programledare och grundare av Viggo Foundation – som tillsammans med Christer Carlberg och Jan Sjöbeck, grundarna av Nordiskt Utegym, och Alexander Hallström från fastighetsägaren Areim, kommer att klippa bandet och officiellt öppna gymmet.

Ett funktionellt och hållbart utegym

Nordiskt Utegym erbjuder hälsosam träning i en miljö som är trivsam och hållbar både för dig och vår natur. Alla träningsstationer är svensktillverkade och noggrant framtagna för att passa det nordiska klimatet – utan att skada naturen. Gymmet är byggt av hållbara material, bland annat svenskt stål och Accoyaträ (behandlad furu, FSC®-certifierad och Svanenmärkt), vilket säkerställer lång livslängd och minimalt underhåll. Markytan består av naturlig kork som ger ett dämpande fallskydd.

Samarbete med LongLife Active

Nordiskt Utegym är ett systerbolag till LongLife Active som har gedigen forskningsbaserad kunskap inom hälsa och livsstil. LongLife Active samverkar med utvalda aktörer som främjar LongLife Actives uppdrag att förbättra folkhälsan och hjälpa individen mot fler friska levnadsår. Genom samarbete med LongLife Actives hälsocoacher från Gymnastik- och idrottshögskolan erbjuds kostnadsfria instruktionsvideor och träningspass anpassade för olika målgrupper och nivåer på Nordiskt Utegym.

För folkhälsans skull

Vårt mål är att främja folkhälsan genom att erbjuda en tillgänglig och inkluderande träningsmiljö. Areim, Nordiskt Utegym och LongLife Active bjuder därför Sverige och särskilt Stockholm på framtidens funktionella utegym, helt kostnadsfritt dit alla är välkomna.

Vi ser fram emot att välkomna dig till invigningen av Nordiskt Utegym den 22 maj kl. 09:00.

Plats: Segelbåtsvägen 11, Stora Essingen, Stockholm.

Efter invigning ges möjlighet för pressfrågor och fotografering.

Christer.Carlberg@nordisktutegym.se

Nordiskt Utegym, Stora Essingen

VI PÅ NORDISKT UTEGYM VILL BIDRA TILL FOLKHÄLSAN!

Våra gym passar hela familjen, oavsett ålder och förutsättningar. Våra utomhusgym är både miljövänliga, underhållsfria, funktionella och de har en unik design.

Efter många års träning utomhus har vi både själva fått uppleva och även fått höra från andra hur mycket nackdelar det finns med utegym. Underlag som blåser bort eller träflis som inte dränerar ordentligt. Bänkar och ytor som blir blöta av regn. Vått trä som sväller och vikter som inte alla kan lyfta. Listan kan göras lång.

Vi tog saken i egna händer, och har nu konstruerat marknadens bästa utegym!

Följ NUG Nordiskt Utegym AB

Senaste pressmeddelandena från NUG Nordiskt Utegym AB