Partiordförande Magdalena Andersson besöker Halmstad

Torsdag den 23 maj börjar Socialdemokraternas kampanjbuss rulla och första besöket gör Magdalena Andersson tillsammans med socialdemokraternas kandidat i EU-valet Adnan Dibrani på Gekås, Ullared. Efter Gekås rullar bussen vidare mot Halmstad och besök på Sannarps gymnasieskola och efter det får Högskolan i Halmstad besök där Magdalena Andersson håller en ledarskapsföreläsning.

Program:

10.50- 12.00 Verksamhetsbesök på Gekås

Adress: Danska vägen 13, 311 60, Ullared

12.00  Tid för media

13.30-14.30  Sannarps gymnasieskola,

Adress: Kornhillvägen 56, Halmstad

15.00-16.00  Föreläsning på Högskolan Halmstad

Adress: Kristian IV s väg 3, 302 67, Halmstad

Media är välkomna att närvara under vissa delar av verksamhetsbesöket. Ackreditering krävs. Vänligen anmäl deltagande till ansvarig pressekreterare:

Presskontakt:
Ebba Thörn-Kock, pressekreterare hos Magdalena Andersson 073-555 36 75

ebba.thorn-kock@socialdemokraterna.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.