Tobias Baudin på valturné – besöker Tjörn och Stenungsund

Fredagen den 24 maj besöker Socialdemokraternas Tobias Baudin Tjörn och Stenungsund. Förutom verksamhetsbesök genomför partisekreteraren bland annat dörrknackningar inför EU-valet och praktiserar på den populära butiken Fiskhuset i Stenungsund.

Program Fredag 25/5 – Tjörn

14.15 – Tobias Baudin träffar Ukrainagruppen utanför ICA Nordeviks tillsammans med arbetarekommunens ordförande Göran Hermansson. Adress: ICA Supermarket Nordeviks

14.30 – Partisekreteraren knackar dörr vid Skärhamns skola tillsammans med regionpolitiker Janette Olsson, EU-kandidat Anton César och andra lokala representanter från socialdemokraterna. Adress: Hvitfeldtsvägen 114, 471 33, Skärhamn

15.45 – Verksamhetsbesök hos det kommunala bostadsbolaget Stenungsundshem tillsammans med bland andra partidistriktets ordförande, regionpolitiker Janette Olsson. Adress: Hasselbackevägen 98, 444 44 Stenungsund

16.30 – Tobias Baudin praktiserar på den populära butiken Fiskhuset i Stenungsund.

Adress: Stenungs torg, 444 30 Stenungsund

17.30 – Uppladdning inför dörrknackning med korvgrillning och mingel. Dörrknackningen startar 18.00 och medverkar gör bland andra Janette Olsson, partidistriktets ordförande och Olof Lundberg, kommunstyrelsens ordförande.

Media är välkomna att närvara vid eller i anslutning till verksamhetsbesöken vid föranmälan till presskontakt och uppvisande av pressackreditering:

Presskontakt: Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin, +46 72 216 42 12 mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.