Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Clockwork har Sveriges nöjdaste kunder - för fjärde året i rad!

Dela

Med ett kundnöjdhetsbetyg på rekordhöga 82,2 enligt Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning tar Clockwork återigen - för fjärde året i rad – hem utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i bemanningsbranschen. Resultatet innebär en ökning med över 6 enheter jämfört med förra årets höga resultat.

Clockwork har under fyra år toppat listan av de bolaget med nöjdast kunder och varje år har företaget höjt sina betyg till den nu rekordhöga siffran 82,2
Clockwork har under fyra år toppat listan av de bolaget med nöjdast kunder och varje år har företaget höjt sina betyg till den nu rekordhöga siffran 82,2

Det faktum att Clockwork återigen har Sveriges nöjdaste kunder gör Clockworks vd Petter Lundgren både stolt och rörd. Clockworks strategi är att vara nära sina kunder med lokala kontor och långsiktiga relationer, med syfte att lära känna och förstå kundens verksamhet och behov. Clockwork levererar hög service och kavitet, men det är människorna som gör den verkliga skillnaden menar Petter.

All vår personal brinner för att göra skillnad på riktigt och gör alltid det lilla extra för våra kunder och konsulter. Vi brukar säga att relationer är viktigare än transaktioner och det är på goda relationer vi bygger hela vår affär. Det är tack vare alla våra duktiga medarbetare som vi fortsätter att ha Sveriges nöjdaste kunder år efter år. Att vi fortsätter leverera högt värde till våra kunder som bara blir mer och mer nöjda är otroligt häftigt att få uppleva. säger Petter.

Clockworks systerbolag strax bakom

Kundnöjdheten för hela branschen i år hamnar på 74,8, en ökning från förra årets 71,8. Både större och mindre aktörer i studien får godkända betyg skriver SKI i ett pressmeddelande. Bäst ut i år är Clockwork, följt av systerbolaget NearYou som har sin verksamhet i södra Sverige, även de får ett betyg som långt överträffar branschens. Clockwork har under fyra år toppat listan av de bolagen med nöjdast kunder och varje år har företaget höjt sina betyg till den nu rekordhöga siffran 82,2. Branschens höga betyg beror till stor del på den personliga relationen, vilket kunderna värdesätter högt berättar SKI i ett pressmeddelande.

Det är just den personliga relationen som ligger till grund för de höga kundbetygen i branschen. Kunderna värdesätter den individuella uppmärksamhet och det skräddarsydda stöd som de får, något som digitala plattformar ännu inte kan matcha fullt ut. Man är en del av kundens affär helt enkelt", säger Calle Walmstedt, projekledare på SKI.

Skräddarsydda lösningar och hållbarhet i fokus

Clockwork har under flera år framgångsrikt i nära samarbete med sina kunder tagit fram koncept för att säkra sina kunders långsiktiga kompetensbehov. De ser en ökad efterfrågan av att skapa möjligheter för företag och människor att växa genom exempelvis skräddarsydda traineeprogram. Historiskt sett har Clockwork genom denna typ av utbildningar både ökat jämställdheten och samtidigt fått in flera drivna medarbetare hos flera av deras kunder. Petter Lundgren menar att den höga kundnöjdheten också är ett resultat av att man i många år hjälpt sina kunder att öka jämställdheten både i produktion och i ledningsgrupper och att man hjälper fler från utanförskap till innanförskap.

För de flesta av våra kunder är hållbarhet otroligt viktigt. Kraven ökar framför allt på social hållbarhet och hos flera kunder har vi idag helt jämställda leveranser mellan kvinnor och män. Vi har också öppnat ett kontor i Rinkeby där vi jobbar med att minska utanförskapet genom att säkerställa att fler får jobb. Det finns flera exempel på hur vi aktivt agerar för att öka jämställdheten i näringslivet och hjälpa fler arbetslösa till sysselsättning, avslutar Petter.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om oss

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Göteborg i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Följ Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Ny affär i koncernen: NearYou förvärvar Speed Groups verksamhet inom bemanning, rekrytering och utbildning27.10.2025 15:11:48 CET | Pressmeddelande

Clockworks systerbolag NearYou har tagit över Speed Groups verksamhet inom bemanning, rekrytering och utbildning. Affären innebär att Speed renodlar sin verksamhet mot logistik och transport, samtidigt som NearYou stärker sin position som en av landets ledande aktörer inom kompetensförsörjning i västra och södra Sverige. Det är något vi på Clockwork ser mycket positivt på.

Clockwork utses till branschens mest hållbara – för tredje året i rad5.6.2025 08:36:32 CEST | Pressmeddelande

Vi har dubbla anledningar att fira men framför allt en anledning att känna stolthet. För tredje året i rad har vi fått ett kvitto på att vi är något på spåren. Enligt Svenskt Kvalitetsindex är Clockwork det mest hållbara företaget i vår bransch, sett genom kundernas ögon. Det handlar om hur vi agerar, varje dag. Om hur vi möter människor, skapar möjligheter och gör skillnad på riktigt. Det handlar om att stå för något. Och stå kvar. Det handlar om det vi gör tillsammans!

Clockwork har Sveriges nöjdaste kunder – för femte året i rad26.5.2025 07:58:26 CEST | Pressmeddelande

För femte året i rad har Clockwork Bemanning & Rekrytering AB de mest nöjda kunderna i Sverige, enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av kundnöjdhet inom bemanningsbranschen. Med ett toppbetyg på 78,3 bekräftar Clockwork sin ledande position och systerbolaget NearYou landar strax bakom på 77,8. Båda företagen placerar sig därmed i topp i en bransch där kraven på kvalitet, närhet och anpassningsförmåga ständigt ökar. Men bakom siffrorna finns något större: ett dagligt engagemang, en närvaro i kundens verklighet och en vilja att göra skillnad på riktigt.

Framtiden börjar här – Clockworks jobbmässor öppnar dörrar till nya möjligheter3.3.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande

När människor och möjligheter möts skapas framtidens arbetsmarknad. Clockworks rekryteringsmässor är mer än en plats för jobb – de är en katalysator för samhällsutveckling. Genom att sammanlänka närmare tusen arbetssökande med några av landets största arbetsgivare skapar de inte bara jobb, utan stärker hela regionens kompetensförsörjning och tillväxt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye