Tobias Baudin och Lisa Nåbo förtidsröstar i Linköping

Måndagen den 27 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Linköping och Söderköping. Förutom verksamhetsbesök och kampanjande inför EU-valet förtidsröstar Baudin i Linköping tillsammans med SSU:s ordförande Lisa Nåbo som också kandiderar till Europaparlamentet.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

Måndag 27 maj

Linköping
11.20 – Tobias Baudin knackar dörr tillsammans med Mari Hultgren, arbetarekommunens ordförande och Johan Löfstrand, riksdagsledamot och vice gruppledare för Socialdemokraterna i Riksdagen.
Adress: Hässlegatan 15

13.00 – Besök vid den förebyggande verksamheten ”Rätt kurva” som arbetar med att identifiera barn och ungdomar som riskerar att hamna i organiserad brottslighet. Medverkar gör riksdagsledamot Teresa Carvalho och Deqa  Mohamed Hashi, gruppledare i socialnämnden.
Adress: Djurgårdsgatan 1

14.30 – Partisekreteraren förtidsröstar i EU-valet tillsammans med SSU:s ordförande Lisa Nåbo som kandiderar till Europaparlamentet.
Adress: Östgötagatan 5, stadsbiblioteket lokalen Hörsalen

Söderköping
16.00 – Verksamhetsbesök på Solängens förskola
Adress: Margaretagatan 36

17.00 – Kampanjande inför det stundande EU-valet. Tobias Baudin medverkar under en dörrknackning tillsammans med Markus Fröderberg, arbetarekommunens ordförande och Johan Löfstrand, riksdagsledamot och Socialdemokraternas vice gruppledare i Riksdagen.
Adress: Talgoxestigen

Media är välkomna att närvara vid eller i anslutning till verksamhetsbesöken vid föranmälan till presskontakt och uppvisande av pressackreditering:

Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin, +46 72 216 42 12
mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.