Rödgrön lednings budget 2025

RödGrön Ledning håller pressträff och presenterar sin budget för 2025, den 29 maj 2024, kl 10.00 på Regionens Hus i Göteborg.

Rödgrön ledning, Carina Örgård, Helen Eliasson, Madeleine Jonsson
Rödgrön Ledning

Gruppledare Helén Eliasson (S), Carina Örgård (V) och Madeleine Jonsson (MP) presenterar Rödgrön lednings budget 2025.

Tid: 10.00, insläpp från 09:30, presskontakt möter upp i huvudentrén.

Plats: lokal Bergslagsbanan, Regionens Hus, Göteborg

Föranmälan krävs till presskontakt.

Enskilda intervjuer görs efter pressträffen, kontakta pressekreterare för att boka.

Fika serveras på plats.

Pressträffen sänds inte digitalt.

Varmt välkomna!

Två miljarder till sjukvården9.4.2024 15:27:23 CEST | Pressmeddelande

Rödgrön ledning skjuter till en miljard extra till hälso- och sjukvården i Västra Götaland. Detta beslutades på regionfullmäktige under tisdagen. Miljarden kompletterar de 990 miljoner kronor som regeringen aviserat att Västra Götaland får för 2024. - Vi leder den här regionen och tar ansvar för hälso- och sjukvården för våra invånare. Därför ser vi nu till att hälso- och sjukvården får totalt två miljarder för att avlasta sjukhusen och täcka delar av de oundvikliga underskott de står inför. Det är den klokaste vägen framåt nu, säger regionstyrelsens ordförande Helén Eliasson (S).