Tobias Baudin på valturné – besöker Västerås

Idag den 28 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Västerås för att kampanja inför det stundande EU-valet. Under kvällen medverkar Baudin vid en dörrknackning tillsammans med Carin Lidman som är Västmanlands kandidat till Europaparlamentet.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

17.30 – Uppsnack och dörrknack. Tobias Baudin knackar tillsammans med Carin Lidman som är socialdemokraternas lokala kandidat till Europaparlamentet.

Media är välkomna att närvara under dörrknackningen vid föranmälan till presskontakt och uppvisande av pressackreditering:

Sandra Albeer, pressekreterare
press@socialdemokraterna.se

Ny riktning för Sverige - svenska ska vara huvudspråk i skolan26.6.2024 15:17:37 CEST | Pressmeddelande

Svenska ska vara huvudspråk i skolan. Därför föreslår Socialdemokraterna att minimikravet på andelen undervisning som ska vara på svenska i grundskolan höjs till minst 75 procent. Gräddfiler med obehöriga lärare på engelska skolor ska tas bort och svenska ska användas vid betygsättning och annan myndighetsutövning. Att svenska ska vara huvudspråk bör också vara grundregel i en obligatorisk gymnasieskola.