EC Utbildning dubblar sitt kursutbud efter tilldelning från Myndigheten för yrkeshögskolan

EC Utbildning har beviljats sex nya kurser av Myndigheten för yrkeshögskolan, flera inom området teknik och IT. De nya kurserna, framtagna i nära samarbete med näringslivet, är utformade för att möta arbetsmarknadens växande efterfrågan på spetskompetens, och ge redan yrkesverksamma de färdigheter och kunskaper som krävs för att bibehålla eller stärka sin position på arbetsmarknaden.

Bild: Syda Production

EC Utbildning, en del av AcadeMedia, har beviljats av Myndigheten för yrkeshögskolan sex nya kurser. Detta innebär en fördubbling mot fjolårets tre.

– Vi är oerhört stolta och glada över att ha fått beviljat sex nya kurser i årets ansökningsomgång. Detta är ett tydligt bevis på kvaliteten i vårt arbete och det hårda arbete som alla inblandade har lagt ner, säger Jonas Enander, verksamhetschef på EC Utbildning.

De kurser som beviljats är Tillgänglighet enligt EAA (2 st.), Testning för utvecklareTestautomatisering med Continuous Integration samt Nätverkssäkerhet (2 st.). Gemensamt för samtliga är att de är framtagna i nära samarbete med näringslivet för att möta arbetsmarknadens behov och ge de studerande de kompetenser som krävs för att lyckas i sina framtida karriärer. Med ett kostnadsfritt distansupplägg och undervisning på halvfart, ges yrkesverksamma möjlighet att kombinera sitt arbete med studier för att bibehålla eller öka sin attraktivitet på arbetsmarknaden.

–  Behovet på arbetsmarknaden för dessa kompetenser är stort och växande. Företag efterfrågar i allt högre grad spetskompetens inom dessa områden för att kunna möta dagens krav på digitalisering och säkerhet. Vi är glada över att kunna bidra till att fylla detta behov och att våra kurser kommer att hjälpa många att nå nya höjder i sina karriärer, avslutar Jonas.

Kurserna startar under höstterminen 2024 och ansökan öppnar inom kort.

För mer information om kurserna och hur du ansöker, vänligen besök ecutbildning.se.

Om AcadeMedia

AcadeMedia driver för- och grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning, med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Polen, Nederländerna och Storbritannien. Vår drivkraft är att bygga ett mer hållbart samhälle med utbildning och lärande som grund. Läs mer om oss och vår verksamhet på academedia.se.

Om EC Utbildning

EC Utbildning är Sveriges ledande yrkeshögskoleaktör inom IT och teknik. Genom ett nära samarbete med näringslivet erbjuder vi utbildningar vars innehåll skräddarsys efter vad branschen efterfrågar, både nu och i framtiden. EC Utbildning är en del av AcadeMedia.