Tobias Baudin på valturné – besöker Göteborg

Idag onsdag den 5 juni besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Göteborg. Under dagen genomförs flera kampanjaktiviteter inför EU-valet på söndag samt verksamhetsbesök på bland annat Scania. Besöket avslutas med rosutdelning på Drottningtorget 100 timmar innan vallokalerna stänger.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

08.00 – Frukostpåseutdelning tillsammans med LO på Hjalmar Brantingsplatsen.

09.45 – Verksamhetsbesök på Scanias verkstad med rundtur och praktik. Medverkar gör även EU-kandidaten Emma Fastesson Lindgren.

11.30 – Tobias Baudin besöker Brunch i Biskopsgården och håller ett anförande om vikten av att rösta i EU-valet. Evenemanget anordnas av föreningslivet.

13.10 – Verksamhetsbesök på förskolan Munnspelsgatan 8 som arbetat aktivt och mycket med språkinlärning.

14.30 – Partisekreteraren knackar dörr inför EU-valet tillsammans med S-studenter. Medverkar gör även EU-kandidaten Emma Fastesson Lingren, Elfva Barrio, ordförande S-studenter samt Alma Hedmark, förbundssekreterare S-Studenter.

16.00 – Tobias Baudin besöker LO:s valstuga i Angered.
Adress: Angereds torg 1, 424 65 Angered

17.10 – Rosutdelning på Drottningtorget 100 timmar innan vallokalerna stänger. Medverkar gör också EU-kandidaten Emma Fastesson Lindgren, Elfva Barrio, ordförande S-studenter och Alma Hedmark, förbundssekreterare S-Studenter

Media är välkomna att närvara under verksamhetsbesöken och dörrknackningen vid föranmälan till presskontakt och uppvisande av pressackreditering:

Presskontakt:
Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin, +46 72 216 42 12