Pressinbjudan Jonas Sjöstedt röstar i Stöcke, Umeå

Söndag 9 juni kommer Jonas Sjöstedt att rösta i sin vallokal i Stöcke och därefter dela ut valsedlar i Umeå tillsammans med Nooshi Dadgostar och Hanna Gedin.

– Jag började min turné i Rentjärn och nu avslutar vi valrörelsen med valvaka i Umeå. Det känns både fint och viktigt. Hela Sverige behöver finnas representerat i EU och idag är Vänsterpartiet det enda alternativet för den som inte vill att Norrland blir utan, säger Jonas Sjöstedt. Han är den enda av riksdagspartiernas kandidater på valbar plats som är hemmahörande i Norrland.

Söndag 9 juni:

10.00 Jonas Sjöstedt röstar i sin vallokal i Stöcke skola, i Stöcke utanför Umeå. Efteråt stannar han och delar ut valsedlar till Stöcke-borna.

15.00-15.45 Nooshi Dadgostar och toppkandidaterna Jonas Sjöstedt och Hanna Gedin delar ut valsedlar vid Ersängsskolans gymnastikhall, Umeå.

16-16.45 Nooshi Dadgostar och toppkandidaterna Jonas Sjöstedt och Hanna Gedin delar ut valsedlar vid Nolia, eventhallen Umeå.

20:00 Vänsterpartiets officiella valvaka på restaurang Bygden, Umeå.

Vänsterpartiets presstjänst:

(Obs går ej att skicka sms)

Tel:070-620 00 64