Pressinbjudan: SKGS presenterar kartläggningen Industrins elbehov till 2035

Hur ser industrins elbehov ut till 2035? Gäller prognosen om 70 TWh till år 2030 fortfarande? Rimmar nuvarande utbyggnad av elproduktion med industrins investeringsplaner och den gröna omställningen? Måndagen den 17 juni håller SKGS en pressträff för att presentera kartläggningen av industrins elbehov till 2035 och en uppdaterad lägesbild av elbehoven till 2030.

Energiproduktion och elbehov analyseras ofta med siktet inställt på år 2045 då Sverige ska vara klimatneutralt. Samtidigt ökar efterfrågan på el år för år till följd av industrins klimatomställning.

Kartläggningen ”Industrins elbehov till 2035” presenteras inledningsvis av Johan Bruce, verksamhetsansvarig SKGS, och diskuteras sedan av:

• Viveka Beckeman, vd, Skogsindustrierna
  • Jonas Hagelqvist, vd, IKEM – Innovations- och kemiindustrierna
  • Maria Sunér, vd, Svemin
  • Annika Roos, vd, Jernkontoret

Datum: Måndagen den 17 juni
Tid: 10.00-11.00

Plats: 002 Vardagsrummet, Näringslivets hus, Storgatan 19, Stockholm

Anmäl ditt deltagande till linn.friman@ikem.se. Föranmälan krävs.

Välkommen!

Läs mer om SKGS: www.skgs.org