Bostadsbyggandet i kris – seminarie på Almedalsveckan

GotlandsHem bjuder in till ett seminarium under Almedalsveckan i Visby.
Byggkrisen i Sverige är ett faktum. Vilka konsekvenser kan det få och vilka lösningar finns?

En färgglad illustration över staden Visby.
Välkommen på seminariet. GotlandsHem

Antalet påbörjade nya bostäder sjönk drastiskt 2023. Det får allvarliga konsekvenser för bostadsbyggandet nationellt där bostadsbristen igen riskerar att bli kronisk när konjunkturen vänder. Lokalt resulterar krisen i förlorade arbetstillfällen och minskad tillväxt. Situationen här på Gotland är mycket allvarlig.

Under moderering av Viktoria Raft, New Republic, kommer en panel bestående av representanter från GotlandsHem, Sveriges Allmännytta, Försvarsmakten och Heidelberg Materials diskutera de lösningar som krävs från politiker och beslutsfattare för att bostadsbyggandet ska starta igen.

När: torsdagen 27 juni kl. 14:00- 15:00
Var: Strandgatan 22, Visby (150 meter från Almedalsscenen)

Välkommen!

14:00 till 15:00 Bostadsbyggandet i kris - lokal påverkan på tillväxt och jobb (almedalsveckan.info)

En färgglad illustration över staden Visby.
Välkommen på seminariet.

Välkommen till ordinarie bolagsstämma18.4.2024 08:55:00 CEST | Pressmeddelande

22 april klockan 13.00 går GotlandsHems ordinarie bolagsstämma av stapeln. Här presenteras årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023. Den ordinarie bolagsstämman är öppen för media och allmänhet. Det kommer finnas flera frågestunder under bolagsstämmans genomförande. Direkt efter bolagsstämman finns även möjlighet för enskilda intervjuer. Välkommen till vår bolagsstämma 22 april klockan 13.00 som sker i hörsalen i lokalen Avar på Regementsgatan 2 i Visborg. Frågor Frågor om bolagsstämman besvaras av kommunikationsavdelningen på kommunikation@gotlandshem.se eller 0498 – 20 39 97.