Ny platschef tar vid i Branäs – fortsatt satsning på gästupplevelser i världsklass

Branäs fortsätter att stärka sitt team inför den kommande säsongen. Till hösten tillträder Christer Arnesson som ny platschef för Branäs för att lyfta verksamheten till ytterligare nivåer.

Christer Arnesson ny platschef i Branäs.

Med gedigen erfarenhet av att driva företag och med en lång karriär inom restaurangbranschen tar Christer Arnesson nu över rollen som platschef i Branäs. Hans passion för att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för att leverera gästupplevelser i världsklass går hand i hand med Branäs riktning framåt.

– Jag är mycket glad över att börja i Branäs och ser fram emot att jobba med ett så erfaret team. Som en entusiast för skidanläggningar och vinteraktiviteter är detta en drömroll för mig, säger Christer Arnesson.

Christer har tidigare varit ägare och krögare på välkända restauranger i Karlstad, som Harrys och Tryckeriet Kök & Bar. Hans erfarenhet och engagemang för kvalitet och service kommer att vara en stor tillgång för Branäs.

Ett stort steg framåt för Branäs

– I år är det Branäs 25:e vintersäsong och sedan några år tillbaka har vi haft verksamheten öppen även under sommarhalvåret. Att vi nu får in Christer med den kompetens han besitter är precis vad vi behöver för att ta nästa steg i att fortsätta erbjuda en gästupplevelse i världsklass, säger Mikael Elford Ivert, Kommersiell chef på Branäsgruppen.

Christer Arnesson ser fram emot att ta sig an sin nya roll och bidra till Branäs fortsatta framgång.

– För mig handlar det om att bygga ett starkt team och skapa en företagskultur som främjar både trivsel och prestation. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med alla medarbetare för att ta Branäs till nya höjder, avslutar Christer.

Sveriges fjärde största skidanläggning

Branäs har haft en imponerande tillväxtresa och är nu en av Sveriges största skidanläggningar. Redan inför vintersäsongen 23/24 stod den första backen med lift klar upp till det nya skidområdet Nötåsen, där målsättningen är att det ska finnas totalt fem gröna/blåa backar med tillhörande liftar. Här finns det även planer för ett nytt centrum med restaurang och butik.

Branäsgruppen har en tydlig målsättning – att ytterligare öka antalet nöjda gäster och samtidigt förbättra företagets konkurrenskraft. Med Christer Arnesson som ny platschef tar Branäs ännu ett steg i rätt riktning.

– Vi är övertygade om att Christers erfarenhet och passion för att skapa hållbara och attraktiva arbetsplatser kommer att bidra till att driva vår verksamhet i den riktning vi vill, säger Mikael Elford Ivert.

Christer tillträder sin nya tjänst från och med den 1 september.

Christer Arnesson, platschef Branäs