Aftonbladet gör streamad humorserie – premiär i höst
Aftonbladet släpper i höst en egen streamad humorserie. De åtta programmen produceras av produktionsbolaget FLX och leds av Youtube-profilen Mauri Hermundsson. I programmet möter tittarna sju av Sveriges just nu mest hyllade komiker – som har noll kontroll. ”Det blir garanterad skrattfest”, säger Aftonbladets nöjeschef Andreas Hansson.

Produktionen har precis spelats in och just nu pågår klippning av de åtta avsnitten som kommer att gå i höst.
– Det är första gången vi gör en sådan här omfattande tv-satsning inom Aftonbladet Plus. Vi gör mycket sport-tv, men det är en helt ny nivå för oss och nu går vi för första gången in i underhållningssegmentet, säger Ted Kudinoff, chef för Aftonbladet Consumer Business.
Aftonbladet har idag över en kvarts miljon digitala plus-prenumeranter.
– Det här programmet gör vi primärt för dem, för att öka deras engagemang, men vi hoppas förstås också att programmet ska leda till nya prenumeranter, att det blir ett ”ett program som måste ses” och som gör att fler upptäcker allt annat som vi erbjuder inom Plus, säger Ted Kudinoff.
Humorserien har fått namnet ”Noll Kontroll”, efter programidén som bygger på att deltagarna faktiskt inte har koll på vad som händer i huset där de samlats. Programledare Mauri Hermundssons uppgift är att från ett annat hus dela ut individuella uppdrag till komikerna i huset.
– Det enda förutsägbara med det här gänget och den här humorserien är att inget går att förutsäga. Allt kan hända. Dessutom är Per Andersson med och Per Andersson är som bekant Per Andersson. Då brukar det hända grejer, säger Mauri Hermundsson.
Komiker som medverkar och tävlar mot varandra i ”Noll Kontroll” är Per Andersson, Sofia Dalén, Anis Don Demina, Clara Henry, Louise Nordahl, Torbjörn Averås Skorup och Shanthi Rydwall Menon.
”Noll Kontroll” produceras av produktionsbolaget FLX som haft många succér genom åren, däribland “Solsidan”. Det är första gången de gör ett stort samarbete med Aftonbladet.
– Det här gänget bjöd på en hysteriskt rolig inspelning. Precis som Mauri är inne på ville vi skapa ett program där precis allt kan hända. Och Ja, tammetusan allt hände i det där huset, säger FLX producent Eleanor Andersson.
Aftonbladet-profilen Mauri Hermundsson har som ”Mustiga Mauri” gjort succé med Youtube-serien ”Uppdrag Mat” som varje avsnitt lockar flera hundratusen tittare. Han har också programlett ”Lego Masters” för TV4.
”Noll Kontroll” har premiär i höst. Det blir sju avsnitt plus en uppsummering med det bästa från säsongen. Hela serien släpps på Aftonbladet.se och är tillgänglig för Plus-prenumeranter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Britta Ek Thomas, affärsutvecklare, Aftonbladet. Telefon: 073-630 71 69. E-post: britta.ek.thomas@schibsted.com.Eleanor Andersson, producent, FLX. Telefon: 070-735 23 96. E-post:eleanor.andersson@flx.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet och TV4 lanserar unikt sportpaket18.12.2025 14:28:41 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och TV4 lanserar ett gemensamt sporterbjudande som kombinerar Aftonbladet Plus med TV4 Play Sport. För 299 kronor i månaden får läsare och tittare tillgång till både Sportbladets journalistik och TV4:s breda sportutbud med rättigheter som Serie A, La Liga, Superettan, Vinter-OS och fotbolls-VM – samt veckans match från SHL, Allsvenskan och Hockeyallsvenskan.
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum