Elin Lydahl lämnar uppdraget som förbundsdirektör

Elin Lydahl, som för närvarande innehar posten som förbundsdirektör på Innovationsföretagen, kommer att lämna sin tjänst. Efter nära två år på förbundet kommer hon att anta en ny utmaning utanför organisationen.

Elin Lydahl

– Efter nästan två år med Innovationsföretagen har jag beslutat att det är dags att gå vidare till nya utmaningar. Det har varit en lärorik resa och jag är glad och stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans.  Vi har stärkt vår position på många områden och förbundet står nu på en stark och solid bas, även om det fortfarande återstår mycket arbete, säger Elin Lydahl.

– Vi är naturligtvis ledsna över att Elin slutar. Vi uppskattar hennes engagemang och hårda arbete och önskar henne all framgång i framtiden. Under sin tid hos oss har hon byggt upp en mycket bra grund och struktur som vi kan bygga vidare på för att nå vår vision och våra mål, säger Sara Lindmark, ordförande i Innovationsföretagens styrelse.

Rekryteringen av en efterträdare kommer att påbörjas tillsammans med Almega inom kort.