David Mårtensson blir ny Group CFO för Moment Group

David Mårtensson har rekryterats som ny Group CFO för Moment Group och tar över rollen efter Martin du Hane, som innehaft den tjänsten parallellt med sin VD-roll i bolaget. David Mårtensson kommer att utgå från huvudkontoret i Göteborg där även koncernens gemensamma ekonomiorganisation finns. Han kommer ingå i koncernledningen, tillträder tjänsten den 21 augusti och kommer att rapportera till Group CEO Martin du Hane.

David Mårtensson kommer senast från Deloitte där han under de senaste åren innehaft flertalet ledande positioner inom ekonomifunktionen via Deloittes affärsområde för interims-lösningar, bland annat som redovisningschef för ett bolag noterat på Nasdaq Stockholm. Han har en bakgrund som revisor och har därtill drivit flertalet utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet. Davids erfarenhet inom ”CFO-agendan”, tillsammans med en kandidatexamen i ekonomi och utbildningen ”Deloitte Chief Financial Officer Programme” på Henley Business School utanför London, ger honom en solid grund att stå på för rollen som Group CFO på Moment Group.

– Jag är stolt och glad över rekryteringen av David som ny Group CFO. Genom David får vi nu en kraft som fullt ut kommer att fokusera på det finansiella inom gruppen. Detta i kombination med hans tidigare erfarenheter kommer att bidra till att vi fortsätter utveckla den finansiella agendan inom koncernen, säger Martin du Hane, Group CEO Moment Group.

– Jag ser mycket fram emot att ta mig an min nya roll och tillsammans med alla nya kollegor få fortsätta att bidra till utvecklingen av koncernen, säger David Mårtensson, tillträdande Group CFO Moment Group.

– Davids empatiska ledarstil i kombination med hans driv när det gäller att ständigt förbättra processer och arbetssätt kommer att vara viktiga för att fortsätta arbetet med att utveckla vår gemensamma ekonomiorganisation. Vi hälsar honom varmt välkommen till oss, fortsätter Martin du Hane.

David tillträder tjänsten den 21 augusti 2024 och kommer utgå från huvudkontoret i Göteborg.

Julien Magic kommer till Hamburger Börs - en av Sveriges största magiker genom tiderna13.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Julien Dauphin, med shownamnet Julien Magic, är den omtalade och prisade magikern som gjort internationell succé. Med miljontals följare på sociala medier och miljarder visningar årligen, fascinerar han sin publik med osannolika illusioner. Den 15 november kliver pionjären, som tog magin från gatan till scenen, in på Hamburger Börs med sin nya magiska föreställning, Julien Magic – The show.