Mingel, samtal och show när Prideveckan invigs på Kulturhuset Spira

På måndag 19 augusti startar årets Pridevecka i Jönköping med en tradionsenlig invigning på Kulturhuset Spira. Det blir allt från mingel till musikalkabaré – dörrarna öppnas klockan 17:30 och programmet börjar 18.00.

Kvällen inleds med ett panelsamtal mellan Rachel de Basso (S), ordförande i regionstyrelsen, Region Jönköpings län, Brittis Benzler, landshövding, Länsstyrelsen i Jönköpings län, Andreas Persson (S), Kommunalråd i Jönköpings kommun och Ann Aldén, kyrkoherde, Svenska Kyrkan i Jönköping. Qom Uts ordförande Jesper Persson invigningstalar och Freja Musikteater gör en en tolkning av Anna Ekdahls pridelåt tillsammans med Maria Wallinder.

Som avslutning blir det Musikal, svett och dårar, en färgsprakande show med musikalartisten Petter Snive från Tranås, som bjuder på musikalfavoriter och pophits tillsammans med konsertpianisten Eric Skarby.

Läs hela programmet här:

Restaurang Spira är öppen under hela invigningen och erbjuder specialpriser på mat och dryck.

Fri entré, ingen biljett krävs.

Prideinvigningen arrangeras av Jönköping Qom Ut, Region Jönköpings Län, Länsstyrelsen i Jönköpings län, Kulturhuset Spira och Restaurang Spira.

När: Måndag 19 augusti 17.30.
Var: Kulturhuset Spira, Jönköping.

Petter Snive.
Foto: Sofie Hederstierna

Följ Kulturhuset Spira

Senaste pressmeddelandena från Kulturhuset Spira

Nu presenterar vi scensäsongen 24–258.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Malena Ernman gör dubbla konserter med Jönköpings Sinfonietta, Samuel Fröler spelar änkeman i ett klassiskt småländskt kärleksdrama och Rickard Söderberg gör huvudrollen i en unik uppsättning av operan Carmen. Dessutom blir det nyskriven teater i surrealistisk köksmiljö, musikalisk komedi om gemenskapen mellan människa och hund samt mängder av andra spännande evenemang under den kommande scenkonstsäsongen på Kulturhuset Spira i Jönköping.