Vision vill ha mer ledighet för medlemmar i Enköpings kommun

Vision i Enköpings kommun har kallat arbetsgivaren till förhandling i syfte att öka ledigheten för Visions medlemmar med 26 timmar per år.

Ulrika Lundblad, ledamot i avdelningsstyrelsen för Vision i Enköping

Visions avdelning i Enköpings kommun har lämnat in en förhandllingsframställan där Vision yrkar på att kommunen inför en timbank där varje medllem får en årlig pott på 26 timmar att förfoga över. Tanken är att ledighet tas ut efter överenskommelse med närmsta chef. Visions avdelning i Enköping  ser denna lösning som ett alternativ till att införa lediga halvdagar inför röda dagar och ledighet på klämdagar, vilket många kommuner har.

-Vision arbetar för ett schysst arbetsliv och en arbetsplats för alla. Genom att införa en timbank ges större möjlighet och flexibilitet att ta ut ledighet oavsett yrkesroll och vilka högtider man vill fira, säger Ulrika Lundblad från Visions avdelningsstyrelse i Enköping.

För mer information kontakta:

Ulrika Lundblad

Telnr. 0171-62 59 69

E-post: ulrika.lundblad@enkoping.se>

Pressinbjudan: Vision besöker Nanolfsvillan i Finspång och lyfter vikten av deras arbetsmiljö22.8.2024 11:17:43 CEST | Pressmeddelande

Veronica Magnusson, förbundsordförande för fackförbundet Vision, besöker HVB-hem i Finspång. Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, besöker Finspång den 27 augusti. Under besöket kommer Veronica att göra ett besök på Nanolfsvillan, ett utrednings- och behandlingshem för familjer med barn. Veronica Magnusson ser fram emot att uppmärksamma det viktiga arbete som utförs på Nanolfsvillan och träffa chefer och personal. Besöket är en del av Visions satsning på att förbättra arbetsvillkoren för medlemmar inom HVB-hem. På besöket kommer Veronica att berätta om Visions nya rapport om situationen för medlemmar på HVB.