Pollys nya reklamfilm tar dig med på en unik resa in i Pollyverse
I Pollys nya kampanj får du följa med till Pollys alldeles egna universum: Pollyverse! I reklamfilmen får du en smakexplosion av studsiga Pollys. Musiken är specialskriven och inspirerad av reklamklassikerna Petter & jag och Patrick Polly.

Polly hör varken hemma i godis- eller chokladvärlden – utan har sin alldeles egna plats – ett eget universum. Detta är insikten som ligger till grund för den nya kampanjen, skapad tillsammans med kommunikationsbyrån Food & Friends. Pollyverse finns till för att visa på Pollys rika mångfald – det är omöjligt att bara ta en. Samtidigt skapar vi en inbjudande och smakrik värld som är lika oemotståndlig som produkten.
"Swirlen i Pollys logotype är inte bara en swirl – det är även en portal som tar dig till Pollys alldeles egna universum, en värld vi kallar Pollyverse. Platsen är både inspirerad av popkulturens alla multiverse-teorier och en slags vidareutveckling av det klassiska reklamkoncept Patrick Polly från planeten Candela.” säger Sofia Nordenhem, Brand Manager för Polly.
”Musik är och har alltid varit en viktig del av Pollys DNA. Därför har vi tillsammans med Warner Chappell lagt mycket kärlek på den nya musiken som vi tycker fångar Pollys quirky personlighet på ett nytt och roligt sätt.” säger Fredrik Lundberg, Creative Director, Food & Friends.
Kampanjen går live under vecka 35 och kommer att synas på TV, Youtube, Meta, Tiktok och Snapchat.
Se kampanjfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=CzqZbENl4Kc
Arbetsgrupp
Cloetta:
Sofia Nordenhem, Brand Manager, Cloetta.
Marie Schelin, Marketing Manager, Cloetta
Helena Wallentin, Marketing Director, Cloetta
Kommunikationsbyrå: Food & Friends
Pontus Dahlström – Projektledare
Klara Mau – Operativ Projektledare
Leon Phang – Planner
Fredrik Lundberg – Creative Director & Art Director
Maria Landhall – Designer
Lovisa Swärdh – Art Director
Emil Vasseur – Copy
Anna Alvling – PR
3D-produktion
SWISS international
Musikproduktion
Warner Chappell
Kontakter
Michaela EkelundCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:0734 39 43 35michaela.ekelund@cloetta.seBilder
Om oss
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
